strona 1 z 1
AutorEbooki i czytniki - problemy
05 Kwi 2012 o 11:42
Witam. Od niedawna używam czytnika Sony PRS-T1.
Z kupionymi ebookami nie ma problemów, Reader czyta wszystkie polskie znaki, zarówno w formacie epub, jak i pdf, choć w pdf zmiana strony trwa dość dłubo (w epub błyskawicznie).
Mam jednak na moim komputerze dużo innych "ebooków" w formacie pdf albo word czy rtf.
Po konwersji na epub w programie Calibre, a następnie imporcie w programie Reader znikają polskie znaki, z wyjątkiem "ł". Tekstów raczej nie da się czytać.
Po konwersji na pdf, a następnie imporcie w Readerze (do tego momentu wszystko jest w porządku) na ostatnim etapie synchronizacja z czytnikiem wykazuje błąd, gdyż czytnik pokazuje tylko pierwsze dziesięć stron (z polskimi znakami), a potem następują tylko puste strony. Ogólnie liczba stron się zgadza, ale co mi po pustych?
Szukam ciągle rozwiązania na różnych forach internetowych, ale ciągle bezskutecznie.
Może ktoś z was miał już taki problem i udało mu się rozwiązać?
05 Kwi 2012 o 20:25
Chyba najpierw sama sobie odpowiem. :)

Częściowe rozwiązanie problemu, jeśli dotyczy konwersji na epub, a błąd ukazuje się tylko w ostatnim etapie, po synchronizacji z czytnikiem. Polskie czcionki ą,ę,ż itd. znikają. Pozostaje jedynie "ł", które można czytać.
W Calibre jest jeszcze w porządku, gdyż program "wykorzystuje" czcionki systemowe komputera.
Po tym, że jest litera "ł", widać, że to tylko i wyłącznie wina pliku wejściowego, a raczej niepoprawnie dodane pliki czcionki do epuba - "ł" to jedyna polska litera, która jest widoczna w urządzeniach zawsze, nawet bez dodawania własnych czcionek. W Calibre brakuje polskich czcionek.

Rozwiązanie problemu:
- pobrać plugin: link ... 1294195355
- zainstalować plugin w Calibre: Preferencje -> Wtyczki -> Wczytaj wtyczkę z pliku -> Wybierasz ściągnięty plik -> Open -> Yes -> Zastosuj
- dalej w Calibre, w preferencjach: Opcje wspólne -> Dodatkowa stylizacja kodem CSS -> wkleić:

Kod:
body {font-family: "LiberationSerif";}

-> Zastosuj -> Zamknij
- Zamknij Calibre i uruchom ponownie
26 Lut 2013 o 15:23
Zabawne. Minął prawie rok, a ja znowu mam problemy z czytnikiem. Wpisałam w google i podał mi linka do powyższego postu. To dobrze, że nie muszę dalej tego samego szukać.
26 Lut 2013 o 15:30
link
23 Mar 2013 o 11:21
Eureka!
Problem z brakiem polskich znaków w pdf, a potem formacie epub można także spróbować rozwiązać w następujący sposób:
1. Tekst w wordzie lub rtf zapamiętać jako pdf.
Wybieramy jako typ "pdf". W dolnej części okna wybieramy "Opcje".
W "Opcjach" zaznaczamy w "Opcje pdf"
"ISO 19005-1-kompatibilny (PDF/A)"
PDF/A oznacza archiwum. W ten sposób software zapamiętuje także dokładnie pismo ze znakami, a nie tylko formaty (czyli ogólnie rodzaj pisma, który potem komputer ma znaleźć na komputerze; jeśli go nie znajdzie, otwiera podobne - wtedy zdarza się, że nie ma polskich znaków). Tyle od laika, który od roku walczy o dobre funkcjonowanie czytnika Sony.
2. Importujemy tekst w pdf do programu konwertującego ebooki, na przykład Calibre.
3. Calibre powinnien pokazywać tekst z polskimi znakami. Najlepiej skonwertować go potem na epub, bo wtedy czytnik odtwarza go dużo szybciej.
4. Importujemy tekst z Calibre do Reader for PC, a potem synchronizujemy z czytnikiem.
Jak dotąd - działa!
25 Sty 2015 o 10:49
lilly , potrzebuję dokładne namiary na ten plgin, przed reinstalacją systemu sam go znalazłem ,ale teraz nie jestem w stanie. Ręce opadają! Konwersja do epooba tylko na około. Horror. Proszę o pomoc.
25 Sty 2015 o 14:02
Fenixie, minęło już tyle czasu, że sama już tę męczarnię zapomniałam, pamiętam tylko, ile życia przy tym straciłam. Nie jestem biegła w takich sprawach, więc jeśli mi się udało, to i każdemu przeciętnemu użytkownikowi się uda.
A linki podałam powyżej. Jeśli klikniesz na symbol dwóch ogniwek łańcuszka,... aha, teraz rozumiem, link zniknął.
Tu nazwa:
epub font embedding plugin
ewentualnie:
embedfont_plugin
Może gdzieś znajdziesz.
W linku z 26 lutego 2013 jest strona, która jeszcze funkcjonuje, jest dokładnie opisana droga i dokładna nazwa wtyczek. Niestety, sam link do plugin już nie funkcjonuje. Trzeba szukać.
Ja w każdym razie nie mam już problemów z moim czytnikiem. To znaczy bardzo rzadko zdarza się, że nie ma polskich znaków, ale widać to już w calibrze, czyli nie jest to wina czytnika.
Źyczę sukcesów. Napisz, jak ci poszło, jestem ciekawa. Pozdrawiam serdecznie.
25 Sty 2015 o 14:05
w google:
link
25 Sty 2015 o 14:10
link
Aktualne, spójrz na listę gości i na kontakt.

!!!
Operacje wpisania na stałe czcionek wykona dla ciebie automatycznie i bezboleśnie najnowsza wersja Calibre 2.16
nie ma już potrzeby instalowania "plug-in" czy dodatkową stylizację kodem CSS
strona 1 z 1
© 2010-2016 by Creative Media
×