| 27 Lut 2011 o 20:15 Witam, Dawid Łukasiewicz po tej stronie ciekłych kryształów, autor książki "Człowiek, którego nigdy nie było" wydanej 15 lutego 2011 roku w Wydawnictwie MyBook (nr ISBN: 978-83-7564-276-6; 449 str.B5, oprawa miękka).
"Człowiek, którego nigdy nie było" jest moją debiutancką pozycją wydawniczą, która powstawała przez piętnaście miesięcy (czas tworzenia całego tekstu). Jest to powieść historyczna, której akcja toczy się w 1191 roku. Pierwszoplanowym tłem dla niej jest trzecia krucjata do Ziemi Świętej. Tam też ma miejsce większość opisywanych wydarzeń, choć będzie ponadto okazja odwiedzenia Królestwa Aragonii, państw Półwyspu Apenińskiego, czy odległej i tejemniczej Persji, już w tamtych czasach obrośniętej warstwicą legend. Liczne retrospekcje sięgają nawet do połowy XII wieku. Za donośny cel postawiłem sobie jaknajwierniejsze oddanie i przedstawienie prawdziwej, rzetelnej, zgodnej z dominującą linią doktrynalną - historii. Pełna zgodność z nią oraz wszelkimi innymi dyscyplinami naukowymi, jak nap. geografia, kultury średniowiecza, klimat, regionalna architektura itp. mają umożliwić Czytelnikowi łatwiejsze zagłębienie się w klimacie książki, wiarę w prawdziwość opisywanych wydarzeń.
Fabuła opowiada historię życia nigdy nieistniejącego asasyna na tle prawdziwych wydarzeń historycznych. Mamy więc człowieka, którego nigdy nie było oraz całą resztę, z "krwi i kości" istniejącą do dziś bądź już jedynie na kartach opracowań naukowych. Najważniejszym dla mnie było opowiedzenie niezwykle ciekawej, porywającej, zaskakującej, nieraz wzruszającej fabuły, przykucie Czytelnika do książki wartką, spójną i dopracowaną akcją. Mamy na przestrzeni siedemnastu rozdziałów epickie bitwy historyczne (np. bitwa pod Arsuf), walki morskie, potężne postacie średniowiecza, ogrom intrygi, niewymuszone zwroty akcji, całą masę wątków pobocznych dopełniających ostateczny obraz fabuły. Starałem się wiernie oddać zawiłe i delikatne relacje oraz powiązania polityczne tamtych czasów, bezlitośnie obnażyć prawdziwe oblicze kościoła katolickiego, ukazać jego związki z - patrząc z perspektywy większości muzułmanów - tajemniczą sektą izmailicką, pokazać prawdziwe podłoże trzeciej wyprawy krzyżowej, osobiste (nieoficjalne) cele jej uczestników... Przede wszystkim zaś strukturę wewnętrzną, organizacyjną nizarytów, ich kulturę, teozofię, metody aktywności wobec swych przeciwników. Książka nie stroni od kontrowersyjnych tematów, przedstawia wydarzenia często przemilczane w historii, niejasne, zagadkowe nawet dla najwybitniejszych znawców tematu. Wszystko zaś to w sercu mrocznego świata, w miejscu gdzie zderzyło się dwóch najpowszechniejszych do dziś bogów, gdzie zło jest na wyciągnięcie ręki. Dowiesz się jak wiele okrucieństwa potrafi wykrzesać z siebie człowiek, jak bardzo tragiczne były to wydarzenia dla całego znanego wówczas świata...
Niezwykła to podróż po świecie Altaira, świecie wielkich ludzi, czynów i klęsk. Zobacz jak powstają oraz upadają potężne dynastie, jak giną całe państwa, jak tragicznie potrafią zmieniać się ludzie, jak niewiele trzeba, by zdeptać każdą przyjaźń, jak dużo cierpienia potrafi znieść człowiek, a kiedy poddaje się rozpaczy. Rozchwiany wewnętrznie kościół katolicki, rosnący w siłę zakon templariuszy walczący o swe wpływy oraz pozycję w Królestwie Jerozolimskim, morze wyznawców Allacha murem grodzące przejścia dla nadciągających ze starego kontynentu rycerzy z imieniem Chrystusa na ustach, budzący powszechną grozę, nikomu bliżej nieznani nizaryci, najskuteczniejsi skrytobójcy znani całemu światu... Przedstawione wydarzenia odmienią losy świata.
Książkę nabyć można na stronie mojego Wydawcy: www.mybook.pl (księgarnia internetowa). | |