strona 1 z 1
AutorKonkursowicze. Rozwinięcie tematu
27 Lis 2018 o 17:23
Par.:
link

29 listopada 2003 roku wysłałam do Działu Programowego Miejskiego Domu Kultury w Wieliczce pismo następującej treści:

Dotyczy: drugiej edycji konkursu poetyckiego „Bez tytułu”.

Zapoznawszy się z werdyktem Jury(w: „Panorama Powiatu Wielickiego" nr 12/2003. – s.10) informuję uprzejmie, iż przyznane mi III miejsce należy się nie niżej podpisanej, ale Laureatce literackiej nagrody Nobla w 1966 roku – błog. Pamięci Pani Nelly (Leonii) Sachs (1891-1970).

Przesłany na konkurs wiersz pt. „Morpho cyprys” jest translatorską kompilacją czterech utworów lirycznych wym. Autorki, w tym: „Der Schmetterling” (ze zbioru: Die Sternverdunkelung), „Zeit der Verpuppung” (w: Und niemand weiss weiter), „ENDE” (z: Flucht und Verwandlung), wreszcie: „WER von der Erde kommt” (z tomu: Fahrt ins Staublose)) – wobec czego jako tłumaczka pełniąca li tylko służebną rolę w stosunku do poetyckiego słowa Noblistki – niżej podpisana ani tej, ani najpierwszej, ani w ogóle żadnej nagrody nie mogłaby przyjąć!

Równocześnie wyjaśniam, iż będąc namówioną przez jednego ze Współorganizatorów konkursu do uczestnictwa w tymże, niniejszy – uhonorowany teraz wielce zaszczytną trzecią nagrodą – tekst – wysłałam wyłącznie w charakterze sprawdzianu profesjonalizmu Jury, jak też subiektywno-obiektywnego kryterium przy dokonywaniu ocen.

I po raz kolejny intuicja niżej podpisanej nie zawiodła, czego jest namacalnym dowodem rozbieżność pomiędzy Królewską Akademią Szwedzką i Noblowskim Komitetem w Sztokholmie, a werdyktem… Miejskiego – w Wieliczce – Domu Kultury.

Podpisano: /-/

Załącznik:

Godło:LEONIA

Morpho cyprys

W lazurze nocy
w oszronionym szafirze
w przestrzeni żałobnej obwódce
z najsrebrzystszym połyskiem

opiłków gwiezdnych
na jedwabistych skrzydłach
rozwłóczonych meteorów
nim spopieleją

ciśnięte kosmicznym wichrem
o Ziemi skorupę ostygłą
jak serce ugaszone
wodotryskiem bólu

Miłości po kres -
(nie)spełnionej

*
Łuskoskrzydły i pałko rożny
z gatunku „Lepidoptera”
Morpho cyprys czyli psyche
umarłej poetki

Druk w: „Biuletyn Informacyjny Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka”, nr 1 (20) 2003/2004. – s.26
ISSN 1640-310X
---
Hellsichtige [Jasnowidząca]
strona 1 z 1
© 2010-2016 by Creative Media
×