Text 11 of 60 from volume: miniatury
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2015-03-02 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 3164 |
Jej Wysokość Świnia
Świnia nie dziękuje za to, że ją głaskasz,
Raczej oczekuje dozgonnej wdzięczności.
Bo jest to z jej strony niebywała łaska,
Że możesz dotykać jej świńskiej wielkości.
.
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
Wciąż głaskał świniaczka w ogromnej niewiedzy,
Nim się zorientował, że też chlewie siedzi.
Tak, trudno zrozumieć takie świnie, najczęściej przeświadczone o tym, że są ósmym cudem świata i pozjadały wszystkie mądrości :)
Najsmutniejsze jest to, że takie świnie są przeważnie szanowane i zawsze znajdzie się wianuszek wielbicieli, którzy będą się zachwycać Jej Wysokościami...
ratings: perfect / excellent
Mam nadzieję, że z wzajemnością :D Bo nie jest ważne kogo kochasz tylko to, by to była miłość wzajemna. Wtedy nikt na tym nie traci :)
Właściwie to pokochałem trzy świnki Piggy, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo, że któraś z nich kocha mnie. Ale dość już tego ekshibicjonizmu. Pozdrawiam.
Ja jednak wolę mieć miano głupiej i dalej oceniać ludzi za to JACY są a nie KIM są i dalej cenić przyjaźń niż znajomość, która się opłaca. Taka ze mnie konserwatystka i wolę wszystko stracić z przyjacielem, jak niewiele zyskać ze...znanym nazwiskiem.
napisałaś, że `Mam nadzieję, że z wzajemnością :D Bo nie jest ważne kogo kochasz tylko to, by to była miłość wzajemna. Wtedy nikt na tym nie traci :)`
Więc ty pierwsza zaczęłaś operować terminami „giełdowymi” - traci, strata, nikt nie traci.
Ja rozłożyłem to na dwa elementy. Napisałem, że wariant, kiedy ktoś kocha ciebie - odwzajemnia twoją miłość - bardziej się pewnie opłaca, ale sam przede wszystkim lubię być w kimś zakochanym, lubię ten narkotyczny stan. Taki już jestem. Czy z mojej wypowiedzi wynika, że robię to co się bardziej opłaca? Proszę bez demagogii. Co z tego, że użyłem słowa opłaca. Nic.
Jeżeli już mówić o miłości, to podstawą do jakiejkolwiek jej formy jest szacunek, a wydaje mi się, że powyższy tekst nie jest najlepszym świadectwem szacunku do drugiego człowieka, jaki by on nie był.
ratings: perfect / excellent
że świnię spotkać można
nie tylko przy korycie.
Fraszka bardzo dobra.
Pozdrawiam :)
serdecznie dziękuję, to niezwykle miły komentarz i oceny :)
ratings: perfect / excellent
O, tak, urocza :D :)
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
Ps. Nie obrażajmy Bogu ducha winnej kochanej świneczki naszej chleba dnia powszedniego :) tego słodziaczka prosto z chlewu