Text 50 of 61 from volume: Antidotum
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2015-11-16 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2068 |
Zegarmistrz, choć pijak z Chodzieży,
majstruje w zegarze na wieży
i święcie w to wierzy:
mnie też się należy!
Szczęśliwym nikt czasu nie mierzy.
Zbigniew Jaszczyk
"Zegarmistrz czasu purpurowy" tp niegdyś bardzo znana poetycka piosenka śpiewana przez Tadeusza Woźniaka, więc siłą rzeczy podlega ona prawom autorskim...
Bardzo serdecznie :)))
Jeśli zechcesz dogłębniej spojrzeć na tytuł mojej satyry, dostrzeżesz, że mimo konotacji do wspomnianej piosenki, nie buchnąłem* zacnego tytułu. Dlaczego? Ano dlatego, że tytuł piosenki brzmiał "Zegarmistrz światła". Mój zegarmistrz tylko zatrzymuje czasie, ponieważ jest szczęśliwy...
Zawsze serdecznie:)))
ratings: perfect / excellent
Serdecznie :-)))
Oceny nie są dla mnie nagrodą czy ewentualną karą;) Znam swoje słabości, świadomy praw i obowiązków haaaaa
Serdecznie:)))
Nauczmy się, mimo wszystko, nauczmy się sprawiedliwie oceniać:
a) dobrą, nie propagandową satyrę,
b) wiersze autorstwa - obojętne czyjego - aby były one jednak tymi wierszami,
c) to samo dotyczy prozy; dramatów nie czytuję, bo od czego teatr? Zwłaszcza Telewizji, niegdyś fenomen!
d) literaturę polityczną, niemniej: bez jedynie-słusznego-zadęcia
Głupia jestem do bólu, ale widzisz: mimo że jestem całkowicie bezpartyjna, to moją prywatną dewizą jest i "prawo, i sprawiedliwość" wyśpiewywane w Psalmach.
Nazwę partii bowiem wymyślił - z pochodzenia - starszy brat w wierze - niejaki b.poseł pan Ludwik Dorn - ostatnio nieskutecznie startujący z listy PO.
"Trzeci bliźniak" nazwę partii wymyślił [nigdy nie miałam przekonania do tego pana :]] wszak z owej partii musiał odejść. Przeważyły bowiem nie tyle względy personalno-programowe, ale wątpliwości natury etycznej. Po prostu pan poseł opuścił rodzinę po to, żeby się związać "mniłosnymi więzami" z dużo od siebie młodszą panią.
"Prawo i sprawiedliwość" raczej takich postaw i zachowań nie toleruje. Przecież o tym "sprawiedliwym prawie" wyśpiewał któryś z Psalmów...
To tak na marginesie :) I oczywiście - serdecznie :)))
ratings: perfect / very good
Jak to łatwo utrzymać się w stadium szczęśliwości - wystarczy zatrzymać czas. Oczywiście wpierw trzeba wstrawić się w ten stan...
Z podobaniem panie Zbyszku :))
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
majstruje na wieży?
Kto dziś z młodzieży
w takie bujdy wierzy?