Go to commentsLimeryk
Text 37 of 54 from volume: Moje wierszyki
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2016-10-29
Linguistic correctness
Text quality
Views2125

Pewien starszy pan z Iwonicza

choć już niczego nie zalicza

wzdycha do pani

dniami i nocami

i wyje jak wilk do księżyca

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Limeryk świetnie wkomponował się treść tekstów sąsiednich, gdyż:
Niektórym na wyżycie
wystarczy tylko wycie.
Adelo wybacz, ale uczynię drobny formalny zarzut. Wersy trzeci i czwarty powinny mieć takie same liczby. U Ciebie trzeci ma ich pięć, a czwarty sześć. Wystarczy na początku wersu trzeciego dopisać "wciąż" i wszystko będzie w porządku. I za ten drobiazg minimalna obniżka oceny.
avatar
Po poprawce, na duży plus!
avatar
Trafna uwaga Janko, dlatego dodaję jedną gwiazdkę dla niego.
avatar
Limeryk jest oczywiście dośc uniwersalny, aczkolwiek skojarzył mi się z pewnym "poetą". Patrząc na jakiegoś rodzaju utożsamienie się podmiotu lirycznego jego ostatnich (u)tworów z Ozyrysem, rzeczywiście, podobnie jak w limeryku, zaliczać już nie może, gdyż jak powszechnie wiadomo z ciała Ozyrysa udało się pozbierać wszystko prócz pewnej istotnej jego części i biedna Izyda musiała dorobić ją sztuczną (cóż, nawet bogowie czasem musieli korzystać z zabawek erotycznych). Ale to taka mała dygresja. ;)
Wracając do Twojego limeryku, jest oczywiście bardzo udany, a po uwzględnieniu uwag Janko, będzie już całkowicie zgodny z wymaganiami formalnymi gatunku. Oby tak dalej. ;) Pozdrawiam serdecznie.
avatar
Dzieci...
Bawcie się dobrze. Dziwi mnie tylko obojętność admina tego portalu.
Dobijacie go.
Żegnam.
avatar
Za poprzednikami - Janko i Adk.
avatar
dobre :) pozdrawiam
© 2010-2016 by Creative Media