Text 151 of 250 from volume: Znak czasu
Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2017-03-25 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2332 |
Czym były fakty prawdy i żale
Na dudniącej ziemi
Na ruchomej skale
Niepewnej przyszłości
Co idzie w pochodzie
Z naiwnością ludzi
Kupionych przy stole
Bez drogi ucieczki
Cyrograf bezpieki
Podpisać odetchnąć
Ten podpis i tak
Koszt był niewielki
Co znaczą dwa słowa
Przeprosin w wolności
Przypomnieć i odrzec
Uległem wybaczcie
Żyć chciałem
W systemie co obdarł
Z godności
Dziś możesz się mądrzyć.
Pierwsza strofa jest jakby usprawiedliwieniem że ktoś podpisał - druga mówi że można powiedzieć, przeprosić.
Pokazali ci na przesłuchaniu zdjęcie córki, może się tak zdarzyć, gdy będzie wracała ze szkoły, to może wpaść pod samochód.
Tamte czasy, lepiej zamilcz, bo naubliżam.
Cmoknij mnie.
Dlatego ja bym ubowców ze skóry żywcem obdzierał. Banderowców też. A teczki dziś ma każdy, który cokolwiek znaczy.
Brakuje mi tego słowa u wielu poetów i aktorów.
A wielu zachowuje się tak jakby nadal tamte podpisy obowiązywały.
PS.
Póki wyrazi się opinię należy przemyśleć przesłanie wiersza jego treść itp.
Bo może być tak że mamy podobne zdanie .
A Legiona coraz lepiej mi się czyta.
Ktoś powie chcesz śmierć i trupy ? - Ale z drugiej strony ilu zginęło po komunie ilu księży zamordowano po cichu , ilu biznesmenów, powszechna kradzież majątku,mnożące się afery oraz przerażająca korupcja , ile fikcyjnych procesów i zatuszowanych morderstw. Dodatkowo Smoleńsk i ciche mordy świadków smoleńskich -to cena za brak rozliczenia, potępienia i ukarania.
ratings: very good / very good
ratings: perfect / excellent
Mnożenie trupów wczoraj/dzisiaj/jutro - jest tych trupów potęgowaniem. Czym wobec tego jest potęgowanie trupów?? Ich piramidą tych piramid???
Z cudzą lufą w ustach co możesz zrobić? Połknąć tę kulę jak żabę?
To odarty z jakichkolwiek owijek, nagi, z wkręconym weń człowiekiem zapętlony klincz, pat - i mat.