Text 17 of 24 from volume: teologiczne wykopaliska
Author | |
Genre | nonfiction |
Form | article / essay |
Date added | 2018-01-16 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1744 |
Jakby zareagowali dzisiaj ludzie, gdyby przemawiał Jezus Chrystus ?
Hierarchia kościelna skwitowałaby go fałszywym uśmieszkiem. Inni występowaliby przeciw niemu w mediach publicznych. Jeszcze inni żądaliby , żeby sobór biskupów ukarał go za krzewienie herezji. Byłyby osoby , które potraktowałyby Jezusa jako niewykształconego prostaka, a świecka władza zmusiłaby go do milczenia w sposób bardziej skuteczny niż ukrzyżowanie. Istnieje wiele powodów, dla których Jezus Chrystus byłby na nowo wyklęty ze społeczeństwa. Dlatego nie spodziewajmy się, że będzie znowu publicznie przemawiał. Są ku temu oczywiste powody.
ratings: very good / excellent
Nie chciałem prowokować, tylko pobudzić do myślenia jaki obecnie panuje klimat i duch w społeczeństwie.
Dlatego najczęściej temat dotyczy katolików.
Prawdopodobnie właśnie w ten sposób potraktowaliby Jezusa Chrystusa. Dlaczego tak sądzę ? Ponieważ osoby które potępiają rozpustę, cudzołóstwo, pijaństwo,wulgarną mowę, czyny homoseksualne, hazard, kradzież, kłamstwo - określa się śmiesznymi, zacofanymi i oderwanymi od rzeczywistości moralistami.Takie osoby są wyszydzane i publicznie kompromitowane. Wiemy że Jezus Chrystus i jego uczniowie bronili wysokich norm moralnych, które obecnie nie wzbudzają społecznego zainteresowania, nad czym osobiście ubolewam.
ratings: perfect / excellent