Text 23 of 22 from volume: Różności
Author | |
Genre | poetry |
Form | blank verse |
Date added | 2018-01-26 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1503 |
Wzięła do ręki kar - teczkę,
krwią nasiąknięte słowa,
płakała, bolało wszystko.
Przetrwała tylko ona -
zarażona kiłą i nienawiścią.
Ślepnie acz pamięta - dymy.
Dymy nad Rvensbrueck.
Bajka37
ratings: perfect / excellent
A dziś ludzie (niektórzy) robią sobie cyrki nazistowskie. Czy oni wiedzą, co czynią? Jeden dzień w takim obozie, a staliby się niczym. Groza, prawdziwa, groza.
ratings: perfect / excellent
ratings: very good / very good
O przecinku pisał janko, podtrzymuję jego zdanie.
I jest też literówka w nazwie obozu koncentracyjnego Ravensbrueck.
W kręgu naszych znajomych żyła kiedyś pani, która była więźniarką w Ravensbrueck i ofiarą eksperymentów medycznych. Mimo widocznego kalectwa była osobą wesołą i otwartą na życie. Nienawiść jest strasznym uczuciem, bo niszczy tego, który nienawidzi. Jest wtedy podwójnie karany, bo kara rozciąga się w przyszłość, czasem aż do śmierci. Co innego pamięć. Tę trzeba pielęgnować, aby ostrzegała przed możliwością podobnych zdarzeń. O Ravensbrueck nie potrafię zapomnieć.
" O Ravensbrueck nie potrafię zapomnieć." Dziękuję za czytanie i pouczający komentarz.
ratings: very good / very good
"poruszający acz z innej bajki ten wiersz...", tzn z jakiej? Ten wiersz, jak sama napisałaś nie jest bajką i nigdy nie będzie. Zgadzam się z Tobą, że Mengele i inni zbrodniarze - nie zasługują nawet na to, aby o nich mówić, ale mówi się o nich, ze względu na ofiary. To hołd - oddany tym, których wzięto w tryby zagłady.
Kar - teczkę, tu jest zdrobnienie, więc teka nie bardzo pasuje, ale rzeczywiście, są całe teki dokumentów zbrodni hitlerowskich. O tym nie można zapomnieć, choć... no wiesz, jak jest.
a o zbrodniarzach mówi się tylko tyle ile powinno-opisuje się co komu robili-jakie eksperymenty na ludziach-mydło-powidło,aż się niektórzy zbiesili i postanowili oddać,aby ich wygonić,więc nic nie wyszło.tylko odwrót.
ratings: perfect / excellent
Naród umiera, kiedy nie zna swojej historii