Text 38 of 105 from volume: Prawda ponad wszystko
Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2018-03-30 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1826 |
Niewielkie pomieszczenia
Izby pamięci Kuklińskiego
Ponad ciszą młody człowiek przypomina
W całość składa od wtedy do teraz
Puzzle pasują to szata żałobna
Ciemna tkanina jak cień nad naszą ziemią
A na dworze zgiełk
Zombie maszeruje
Chce prawa do śmierci
Właśnie w piątek
Jak wtedy przed Piłatem
Brakuje im ciszy
Z muzeum Kuklińskiego
Zrozumieliby że są skażeni
Obcą krwią
ratings: poor / poor
Zagmatwane!!!
Kukliński to szpieg-zdrajca.
Rosjanie wiedzą co z takimi robić.
ratings: perfect / excellent
Człowiek ZAWSZE ma jakiś wybór. Myślący człowiek zawsze.
Ta wizyta w tym małym muzeum pokazuje wnikliwie niuanse tamtych czasów. Wystarczy posłuchać a historia zabrzmi inaczej niż jest w obiegu. Wszystko zacznie pasować a Kukliński stanie w jednym szeregu w walce o wolność np. razem z Niezłomnymi .
Tą walkę możemy rozpisać chronologicznie wtedy ukazuje się - jakby raport który przytłacza zakresem zniewolenia i wielkiego wysiłku . To zniewolenie ma różne twarze i oblicza było wtedy jest i teraz - czy jest komunistyczne czy lewackie to łączy je negowanie wartości nam przypisanych . Przedstawiam zatem dwa światy spokoju i rozumu gdzie jest możliwość poprawnej interpretacji zdarzeń i świat drugi - pełen hałasu gdzie prawda nie może być objawiona - jest zagłuszona przez emocje.
Dla mnie K. to bohater .
A czy mamy prawo do wyborów - chyba niewielki jest zakres własnego- widzi mi się - ale jednak mamy.
Jesteś niedouczony historycznie.
pamiętam opowieści babci i innych, jak już po roku 45 grupa 500-set ludzi uzbrojonych, chowająca się w lesie, gdy nie dostała żarcia, jak zachowywała się wobec nich.(wieś k/Kozienic)
Nie opisuję sytuacji.
To są twoi bohaterowie, jak Kukliński.
ratings: perfect / excellent
A jak byś się urodził za komuny
Byłbyś bohaterem
dziś kazdy może.
Tyle że okoliczności mówiły co innego. Podobnie było z różnymi grupami - a były nawet oddziały specjalnie stworzone by w ramach AK pacyfikować całe wsie. Fakty .
Wystarczy pomyśleć: - swoi swoich by tak traktowali ?
Chyba już czas nie powielać propagandy PRL-u .
Zapraszam do izby pamięci na Starym Mieście - być może pozwoli otworzyć oczy .
ratings: perfect / excellent