Author | |
Genre | nonfiction |
Form | article / essay |
Date added | 2019-01-12 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2119 |
Apel: nie chcesz, nie dawaj, ale przynajmniej nie przeszkadzaj!
chociaż... i tu mogę się zaśmiać: im większy hejt na WOŚP i Jurka Owsiaka, tym większe wpłaty :D, co widać na zamieszczonym niżej wykresie :D
A statystyki są nieubłgane, 85% Polaków popiera tę Fundację i jej działalność. Przeciwnikom nie pomogą nawet zamknięte centra handlowe w niedzielę. Wiele galerii handlowych (jeśli nie wszystkie) już dzisiaj (12 stycznia) organizują imprezy związane z WOŚP :)
Nie tylko w Polsce, jako że zarejestrowano 86 sztabów zagranicznych, m.in. w Szwajcarii, Chrowacji, Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Holandii, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Belgii, Węgrzech, Irlandii, Gruzji, Szwecjii, Danii, na Cyprze, Indonezjii, Japonii, Francjii, Kanadzie, Rosjii, Islandii...
pod linkiem wszystkie adresy zagraniczne:
https://www.wosp.org.pl/final/sztaby
Kolejny Finał WOŚP 13 stycznia 2019 r., a zbiórka pieniędzy trwa.
Na tę chwilę (12 stycznia, godz. 9:20) na koncie jest już: 8 252 238 PLN.
Pod linkiem można sprawdzać aktualny stan:
https://www.wosp.org.pl/final/27-final
Gram z WOŚP od początku, 3 stycznia 1993 r. i będę grać do końca świata, a nawet jeden dzień dłużej.
Pamiętam tamtą, bardzo mroźną zimę. Zbiórkę organizowały lokalne i regionalne ośrodki telewizyjne.
Wtedy (w 1993 r.) nikt nie zakładał, że zbiórka pieniędzy dla Oddziału Kardiochirurgii Dziecięcej w Centrum Zdrowia Dziecka, przejdzie najśmielsze oczekiwania organizatorów i zakończy się kwotą 1,5 mln dolarów!
W sumie, podczas wszystkich Finałów, zebrano prawie miliard złotych, a dokładnie - 951 milionów, za które zakupiono i przekazano 59,7 tys. urządzeń medycznych, które pracują w praktycznie wszystkich szpitalach w Polsce, gdzie leczone są dzieci oraz na wszystkich polskich oddziałach geriatrycznych.
Dla lepszej orientacji można sprawdzić dane pod linkiem:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_Orkiestra_%C5%9Awi%C4%85tecznej_Pomocy?fbclid=IwAR0zbL9Mbs8RCco3RgGRJ7-ONluYhqaEmFz6pCfr_SS7QaCidqAzkLNBy_w
Wszystkie sprawozdania finansowe WOŚP są jawne, dostępne dla każdego na stronach internetowych.
godz. 10:40 i jest już 8 721 631 PLN
:)
W każdym aspekcie-dzielona przez dwa.To takie proste, chcę daję lub nie...
Tyle lat trwa nagonka na Owsiaka, ale im większe wycie tym większa ofiarność Polaków. Dobrze że chociaż jeden dzień w roku.
Dziękuję, Mikesz.
ratings: perfect / excellent
Skoro państwo polskie nie partycypuje w należytym stopniu w modernizacji wyposażenia szpitali, laboratoriów czy ośrodków diagnostycznych, ludzie sami biorą sprawy w swoje ręce.
I cześć i chwała im za to!
ratings: perfect / excellent
PS tyle że na całym świecie Państwo, czyli rząd, wspomaga takie akcje. U nas NIE! Co więcej, najwięksi przeciwnicy WOŚP, to obecna władza.
Ostatnio nawet Straż Pożarna dostała zakaz uczestniczenia w imprezach WOŚP.
ratings: perfect / excellent
Wieszać psy na kimś zawsze można, najczęściej za przyczyną zawiści.
Niejednemu świętemu śmierdziały nogi, warto powąchać własne.
PS o służbach mundurowych i zakazie uczestniczenia w akcji napisałam w kom. do Emilii.
Owsiak, czy kolęda?
Oczywiście, że "kolęda" zbiera więcej.
To nie są źródła oficjalne, ale szacunki i średnie (choć nie bardzo miarodajne, bo jeśli idziesz z psem na spacer to średnio macie po trzy nogi) z ok 10300 parafii w Polsce = ok 200 mln. Nawet jeśli ta kwota jest zawyżona to i tak, powiedzmy 150 mln robi wrażenie. Ale ok, te datki są także dobrowolne, więc kto chce daje kopertę, kto nie chce, nie daje.
Karygodne są natomiast wielomilionowe (GRUBO PONAD 100MLN ) "datki", które władza funduje (np. Lux Veritatis) z NASZYCH PODATKÓW, a więc, nawet jak nie chcesz, to dają.
czy z Ostatnią Wieczerzą to mieliśmy do czynienia przed narodzeniem Jezusa i czy na przykład św Paweł pił i zakąszał wtedy ze Zbawicielem.
Również pozdrawiam.
ps. zapomniałem gdzieś tam znaku pytania, więc proszę bardzo daję dwa ( ?;?)
13 stycznia, godz. 17:30 - 37 376 433 PLN
:)
A tymczasem, godz. 19:36, na koncie
49 764 669 PLN :) :)
Nawet przestała mnie cieszyć wstępna kwota 92,1 mln, zebrana w czasie WOŚP.
Przypomnę tylko, że już w 2017 r. narodowcy wystawili "akt zgonu" Pawłowi Adamowiczowi.Nie PiS,i nie PO.
Z jednym się zgadzam, wszyscy wczoraj przegraliśmy...
Więcej nie muszę tego komentować.
[*]
Julian Tuwim
Krzyż mieliście na piersi, a brauning w kieszeni.
Z Bogiem byli w sojuszu, a z mordercą w pakcie,
Wy, w chichocie zastygli, bladzi, przestraszeni,
Chodźcie, głupcy, do okien - i patrzcie! i patrzcie!
(...)
Zimny, sztywny, zakryty chorągwią i kirem,
Jedzie Prezydent Martwy a wielki stokrotnie.
Nie odwracając oczu! Stać i patrzeć, zbiry!
Tak! Za karki was trzeba trzymać przy tym oknie!
Przez serce swe na wylot pogrzebem przeszyta,
Jak Jego pierś kulami, niech widzi stolica
Twarze wasze, zbrodniarze - i niech was przywita
Strasznym krzykiem milczenia żałobna ulica.
ratings: perfect / excellent
WOŚP jest akcją dobrowolną. Nikt nie musi brać udziału w zbiórce, nikt nie musi wrzucać do puszki. Jeśli ktokolwiek to robi, to z własnej, nieprzymuszonej woli.
Temu, który w tym dziele nie bierze udziału, nie grozi nagana, mandat, wyrok, ani piekło. Niczym nie ryzykuje ten, który WOŚP olewa.
Wolna wola - jak Bóg obdarzył. Komu stoi kością w gardle? Panu Bogu? Bóg przeklął Owsiaka? Zesłał szaleńca z nożem, by położył kres owsiakowej hucpie? Bóg natchnął plastelinki?
Naród chce hurtem do piekła? To już było? Wspominają z tęsknotą? Naród, który odrzuca tych, którzy wyrastają daleko ponad przeciętność, cuchnie padliną. Już dziś, ten smród zwala z nóg.
Nie dałam się nabrać na ten ich "ból", "żal" i "współczucie". To już nawet nie jest hipokryzja, ale mega cynizm... Obejrzałam wczoraj "Wiadomości", nędzna socjotechnika i przekaz podprogowy, ale tylko dla ludzi nierozgarniętych, ale jednak groźnych, jak się okazało po zabójstwie Adamowicza...
powszechnie znane
ogólnoświatowego zasięgu
wiekopomne słowa:
"Cokolwiek uczyniliście jednemu z braci moich najmniejszych, mnie żeście to uczynili."
??
To są moralne podwaliny chrześcijaństwa! Nie da się tego kwestionować!