Text 180 of 250 from volume: Znak czasu
Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2019-01-23 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 1577 |
A przecież ci ludzie
Co awangarda
Co nowe kino
Co Okudżawa
To w Smoleńsku
Po ruskiej stronie stali
Tak powstał szum
Drażniących dźwięków
Trzeba przeczekać
By nad zgrzytem zapanować
To naturalne że po czasie
Coś wyrośnie
Czego się dowiadujemy z tego oto przed nami bubla? Że tamta generacja /lat 70-tych - patrz nagłówek/ NICZEGO dobrego w sztuce słowa po sobie nie pozostawiła?? A były to takie wielkie nazwiska jak Żukrowski, Dygat, Białoszewski, Herbert, M. Dąbrowska, Andrzejewski, Bryll, Nowakowski, Przybora, Poświatowska, Grzesiuk, Wydrzyński, Zagajewski, Szymborska etc., etc., etc. - i wymieniam tutaj jak leci pierwszych lepszych, których utwory wtedy publikowano, i którzy stworzyli oryginalne, bardzo nowoczesne w wyrazie teksty literackie najwyższej próby.
Dyskredytowanie tamtego dorobku to wyraz skrajnej ignorancji
Coś z tego wyrośnie
(finał - cytat z pamięci)
Jeśli wyrastają po czasie jedynie podobne jak ten tekstowe chwasty, to mamy dowód na to, że Autor NIE CZYTAŁ nikogo.
Nie recenzujemy twórczości, której na oczy się nie widziało
Tam widziałem to pokolenie ................
Byłem też na Aloszy Awdiejewie tam też widziałem to pokolenie i to nawet starsze .
Uzależnione , wykreowane , jednotorową masę pierwszomajową .
A ja chcę widzieć ludzi wolnych ,niezależnych a nawet przekornych . Widzę za to upadłych .... Na obu koncertach kwitł język rosyjski i nie było nawet wzmianki że Smoleńsk...... żałoba ofiary - A nie nie- .... była wzmianka o drodze Smoleńskiej - (Karnowski śpiewał Okudżawę ) i nic nawet konkluzji -NIC.
Nie wiem czy nawet dwa miesiące minęły -
Co wówczas chciałem wykrzyczeć .... nie warto przytaczać . A jednak żałuję że byłem cicho - bardzo żałuję . Powinienem oba koncerty zakłócić - teraz jestem tego pewien .
Generacja 50-60- 70 - kijem może ?
Ciszej nad Ich grobami!!!