Text 36 of 105 from volume: Wiersze satyryczne
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2019-03-18 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1763 |
Mądry głupich nie lubi?
To tylko na pozór mądry głupich nie lubi...
Bo jakże bez ich tła — mądrością by się chlubił?
* Gif z Internetu.
Jan Jarmuż
""Ostatecznie w obliczu śmierci głupota i mądrość są tak samo bezradne."
Mirosław Welz
Serdeczności :)
ratings: perfect / excellent
Mądrych mamy jak na lekarstwo, i w tej ciżbie głupich są jak te białe kruki
i trzeba takiego się bać!
Pamiętacie, Państwo, Nikodema Dyzmę Dołęgi-Mostowicza?? Powieść o nim została napisana w latach 30-tych w realiach Polski przedwojennej, ale jej bohater jest tak nieśmiertelny jak nieśmiertelna jest tandeta, szmira - i głupota. Dyzma to modelowy przykład takiego niebezpiecznego głupka.
Dzisiaj - po stu prawie latach od jego "narodzin" - takich Nikosiów mamy w unijnej europejskiej Polsce na kopy i na hektary
Chyba każdy z nas pamięta Nikodema Dyzmę, Jak nie z książki, to z pewnością z filmu albo serialu.
Pamiętam, że jako dziecko oglądałam film z Adolfem Dymszą w roli Nikosia i już wtedy denerwowała mnie ta postać. Później czytałam książkę, a jeszcze później oglądałam serial z Romanem Wilhelmi... i moje odczucia co do tej postaci się nie zmieniły. Ale jeszcze bardziej drażnili mnie wszyscy ci naiwni, puści, źli wokół niego.
A mamy, mamy takich Nikosiów — na pęczki. Najwięcej widać ich w szeregach PiS-u.
Czy głupi lubi mądrego?
Mądrych ludzi jest jak na lekarstwo, więc to żaden problem - lubi głupich czy nie lubi.
Za to głupich /niedouków/ wszędzie istne oceany. Czy lubią oni mądrych?? Nigdy!
To jaki z tego wniosek?
Precz z mędrcami! My wiemy lepiej!
Taki też z tego wniosek:
"Precz z mędrcami! My wiemy lepiej!"