Author | |
Genre | common life |
Form | prose |
Date added | 2019-04-11 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 1691 |
Czuwanie!
Kiedy gospodarz śpi, lub odpoczywa po trudzie w domu, jego obejścia przed złodziejami broni pies. Na psie ciąży obowiązek szczekaniem powiadomić gospodarza o intruzie. Złodziej stara się przechytrzyć psa, kawałkiem wędliny lub innym łakociem, można powiedzieć przekupić, uzyskać aprobatę wstępu na teren zakazany. Pies zajęty spożywaniem, nie powiadamia gospodarza o grożącym niebezpieczeństwie.
Złodziej realizuje swoje założenia. Okrada gospodarza, a nawet zabija, gdy zachodzi konieczność, by nie zostać zdemaskowanym.
Telewizor staje się takim złodziejem dla młodego człowieka, jeżeli ogląda wszystko po kolei, jak leci. Jego sumieniu, czujności rzuca przynętę, a poprzez wyrafinowane techniki asocjacyjne, okrada psychikę z fundamentalnych wartości. Nagle odkrywa wewnętrzną pustkę. Stracił mobilność, kontakt z innymi, stał się apatyczny, niezdolny do pozytywnego działania.
Rzucono zbyt wiele przynęt, łakoci. Zajęty ciągłym oglądaniem telewizji nie ma czasu na naukę, pomoc rodzicom, na modlitwę, na pójście do kościoła.
Tymczasem złodziej dokonuje moralnego spustoszenia.
Motto!
Musisz przejść do działania, jeżeli chcesz przepędzić złodzieja ze swego domu.
Świat pozornych wartości istnieje nie od czasów, kiedy wynaleziono telewizję, a od zarania ludzkości. Nie wszyscy wtedy byli złodziejami, biegali na wyprzódki do sprzedajnych dziewek, kupczyli ojczyzną, byli zdeprawowani itd. itd.
Ogromna większość miała - i nadal ma - Boga w sercu i żyje pięknie i przykładnie w zgodzie z tym, co wyssali z mlekiem matki
Pozdrawiam :)