Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2020-02-24 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 1320 |
Oto temat niezwykle ważny choć zdumiewająco uciszany lub niezauważany.
Podsumowując historię komunizmu musimy zauważyć jego cechę stałą – mordowanie.
Komunizm od rewolucji francuskich poprzez rewolucje w Hiszpanii , Meksyku , Chinach, Rosji, Wietnamie po komunistów koreańskich mordował , ciemiężył i totalnie obniżali poziom życia .
Ja jednak zadaję pytanie podstawowe, dlaczego ludzie zaślepieni tą ideologią wchodzili uzbrojeni do plebani np. w Hiszpanii , Meksyku , Rosji i mordowali księży, zakonnice lub świeckich katolików ? Skąd ta bezkrytyczna postawa pozbawiona ludzkich odruchów. Skąd to zdziczenie godne porównań jedynie z orkami z filmu ,,Władca pierścienia ‘’ Dlaczego całe zastępy ludzi uwierzyli w tą ideologię mimo oczywistego zła jakie niosło. Dlaczego cała reszta przyklaskiwała . Dlaczego ?
Nawet dziś nie ma takich dylematów np. odnośnie komunistów w Polsce którzy okradali rolników z ich płodów , zysków często doprowadzając zamożne gospodarstwa do ciężkiej biedy. Dlaczego nie analizujemy tego upadku ? W jaki sposób można doprowadzić człowieka do takiego wyjałowienia z rozumu i sumienia ?
Widzę i dziś analogię do tej dzikości w profanacji miejsc świętych np. w Częstochowie . Mamy obowiązek dostrzegać i porównywać te nielogiczne postawy pełne bzdurnych oskarżeń lub demagogii politycznej . Dla mnie współczesnymi barbarzyńcami porównywalnymi z hordami czerwonych zwyrodnialców są np. obywatele RP podczas rocznic Smoleńskich . Dla mnie różnicę stanowi tylko ich zakres możliwości – nic więcej . Są tacy sami .
Co popycha by zacząć mordować , narzucać swą wizję innym oraz upierać się przy swej koncepcji choć widać jak bardzo jest nędzna .
uległości
upadku
stalinizmu
kolektywizacji
(patrz nagłówek)
napisano już tony profesjonalnych tekstów popularnonaukowych.
Ten przed nami - to szkic palcem na wodzie wodzony, z którego nie dowiadujemy się niczego N I C Z E G O,
stąd cały ten tutaj "wiersz/poemat"
(vide przyjęte przez Autora oznaczniki gatunku literackiego)
Kto nie wierzy, polecam skuteczną trzeźwą wycieczkę do pierwszej lepszej czytelni lub surfing po zasobach internetu