Author | |
Genre | nonfiction |
Form | article / essay |
Date added | 2020-06-24 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1243 |
Był rok chyba dziewięćdziesiąty lub coś w okolicy tego.
Oglądałem TV, spotkanie z noblistą Lechem Wałęsą .
Na sporej sali stół prezydialny, tłumy gości i doskonała atmosfera .
Były pytania, błyskotliwe odpowiedzi Wałęsy- do czasu gdy zadała pytanie pewna kobieta .
O ile pamiętam był grubsza ubrana chyba z zielony sweter – coś jakby w stronę stroju góralskiego – krakowskiego . Tak ją pamiętam .
Pytanie sugerowało podwójną rolę Wałęsy lub nawet sugerowało jego współpracę lub szkodliwą działalność dla Solidarności. Nie pamiętam, ważne że to pytanie – stwierdzenie było jak na tamte czasy wręcz z kosmosu, śmieszne i nonsensowne .
Wałęsa jak zwykle pewny siebie powiedział coś lotnie, choć jakby zbierał się do tej odpowiedzi, by nabrać rozpędu lub tworzył szybką i ciętą ripostę .
Tłum się roześmiał w najlepsze…………..- no i ja przed TV.
A przy kobiecie zrobiło się pusto i wówczas było ją dobrze widać , więc myślę ucieknie przez drzwi niepyszna i niepoczytalna .
Ona jednak jakby się wyprostowała i stała pełna godności i dumy .
Ze zdumienia podszedłem do telewizora by bliżej się przyjrzeć tej scenie .
Takie zachowanie w którym jako jedyna osoba na sali przyjmuje śmiech i drwinę na klatę , że uważają ją za umysłowo chorą a ona stoi niewzruszenie zwiastuje zupełnie coś innego , coś jest nie tak .
Wiem to i dobrze rozumiem – jestem kupcem, poznałem różne postawy i zachowania.
Takich sytuacji się nie zapomina,- dobrze, schludnie ubrana ,na wpół ludowo , grubsza kobieta stoi jak posąg i słucha śmiechu i drwin .
To jest dopiero postawa!
Stała tak bo wiedziała już, była przekonana o swej racji oraz o niewiedzy pospołu i stawiła jej czoła!
Później wszystko co mówiła okazało prawdą . A większość Polaków do tej pory nie potrafi zrozumieć na czym polegał przekręt z Wałęsą w wykonaniu służb.
Nie jest łatwe zrozumieć kontrolowaną i zaplanowaną rewolucję .
Scena ta pozostała w mej pamięci i o dziwo zwiastowała co nastanie w następnych latach w RP .
To był pierwszy rechot ( w tym i mój) z prawdy i zdumiewającej historii.
Później zmieniały się proporcje na tej ,,sali – forum,,. Doszły dokumenty historycy itp.
Ale ona była pierwszą którą widziałem . Następnie państwo Gwiazdowie , Anna Walentynowiczi inni działacze Solidarności którzy potwierdzali jej zarzuty oraz badania IPN-u.
Myślę że zrozumienie tamtych czasów , roli Wałęsy , służb itp. Powinno pomóc określić współczesną sytuacją . Określić linie podziału a tak naprawdę linie wpływów w społeczeństwie .Tak tak – pod czyim jesteśmy wpływem.
Potem polecam dla pewności historię jak próbowano zrobić z Krzywonos bohaterkę ,która miała tak naprawdę zastąpić posągową Annę Walentynowicz . Tu dodać należy że Anna W. pobierała 800 zł emerytury zaś dla Krzywonos Tusk ofiarował rentę specjalną 20 tys. zł ) chyba coś koło tego .
Takie informacje wiele mówią ,pokazują punkt po punkcie kto z kim , przeciw komu , skąd pochodzą i jaką postawę zajmowali politycy i działacze .
Ten kto przeanalizuje początek III RP ten zrozumie obecna sytuację .
Ps. Około pięciu lat temu ( o dziwo) miałem podobną sytuację gdzie zdawałem sobie sprawę że będę bezpardonowo atakowany na forum . Przyszło mi odruchowo zachować się podobnie . Podniosłem się z krzesła i stanąłem wyprostowany , słuchałem tak by wszyscy widzieli wobec kogo stawiane są zarzuty - pomówienia.
ratings: very good / excellent
Obecni pukali się po głowach, w tym ja, kiedy słuchałam tę relację.
To tylko celem uzupełnienia.
Bardzo serdecznie :)
Od pucybuta do Rockefellera
Wszystkich wciąż nabiera
Od rolnika do premiera
ratings: perfect / excellent
jak właściwie ma rozumieć przesłanie felietonu Odbiorca, jeśli Autor co trzecią frazę powtarza jak nie "o ile pamiętam, to "nie pamiętam" i nie wie, kto, kiedy, gdzie, na jakiej podstawie /poza plotkami/ coś powiedział??
Że jest to gadka-szmatka o niepamiętaniu??
Zarzuty pod adresem Wałęsy to nie żarty. Za niczym nieumotywowane /poza domysłami/ pomówienia i naruszanie godności prezydenta RP płaci się bardzo grubą kasę i na długie lata idzie prosto do paki
Już dawno jest wszystko jasne.