Text 45 of 102 from volume: Gadki do lustra
Author | |
Genre | history |
Form | prose |
Date added | 2020-06-25 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1298 |
Wszyscy wyjechali
Do Londynu, do Uppsali,
Żeby nas ocalić.
Pojechali duzi, mali
Do Nigerii i do Mali.
W Polsce grunt się pali.*)
........................................................
*) Palą się nie tylko Bagna Nadbiebrzańskie. Na emigracji żyje D Z I S I A J od 18 - 20 milionów Polaków. To połowa naszego wielkiego narodu (razem jest nas ok. 60. 000. 000)
ratings: perfect / excellent
Był taki mem że afrykańskie dzieci spiewały,, Donald matole twój rząd obala kibole,,
Ale to było dawno .
To moje jedyne dziecko. Od 15 lat widujemy się na Skype.
Głupi by był, gdyby DZISIAJ pracował w Polsce. Na umowach śmieciowych po 24h/done, za gorsze, bez ZUS, bez urlopu, bez gwarancji wypłaty oraz bez szans na emeryturę.
Napiszmy wiersze o tym!
Zawężanie poruszanej przez nią tematyki wyłącznie do przeszłości jest manipulacją = kreowaniem tego, czego NIE MA.
Polacy DZISIAJ borykają się z milionem dramatów - i pora najwyższa o tym otwartym tekstem mówić.
Co się wyprawia w polskiej służbie zdrowia? W polskich szkołach? Leczymy się i kształcimy... telefonicznie I wirtualnie?? Od kiedy jest zgoda na taki rodzaj/poziom usług?!
Mało kto ma odwagę o tych polskich problemach pisać otwartym tekstem. Ty piszesz, i chwała Ci za to. Wiele mogę się dowiedzieć o Polsce z Twoich tekstów.
Gdzie są młodzi Polacy?? W Nigerii, w Uppsali, na Mali?! Pracują dla dobra Wlk. Brytanii, dla Holendrów, Niemców, Irlandczyków, dla Hiszpanów, Szwedów i Norwegów?!