Text 141 of 201 from volume: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2020-07-15 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1525 |
O sklejaniu Polski
Powiedział Franek spod Pacanowa,
że zacznie Polskę sklejać od nowa.
Choć kiepski zeń majster,
przyniosę mu klajster,
żeby naprawił to, co zrujnował.
ratings: perfect / excellent
Historycznie rzecz biorąc, Polska nigdy nie była monolitem. Możemy się pokusić o zainicjowanie sprawnie funkcjonującej Federacji.
Dobrym przykładem są Stany Zjednoczone. Co jest do tego potrzebne? Wspólna administracja, umiejętne zarządzanie, ponad podziałami, wyrastającymi z mitów.
Ten klajster, o którym wspomina autor, to pewnie będzie namolna propaganda, środki indoktrynacji sterowane przez dobrze opłacanych strategów. I tak zapewne będzie, dopóki przeciętny Obywatel nie odkryje, na czym to wszystko polega.
Zakładam partię - Narodowa Partia Pracy. Ponieważ mam już dość mądrali, którzy wszystko wiedzą najlepiej.
Dlaczego PiS nie kwestionuje wschodnich granic? Nie podoba im się PRL, a wygląda na to, że im się podoba współczesna geometria, ustalona w traktatach.
Łudzić ludzi, budzić sentymenty, grać na uczuciach - to ich metoda.
Żeby się połączyć z duchem Narodu, który tam wciąż...nie wiem jak to ująć. Jest. Wystarczyło by zaprosić do UE, Ukrainę, a potem, dając oczywiście wspaniały przykład rozwoju, być może także Białoruś.
Niestety, ostatnio to Białoruś daje nam lekcje.
ratings: perfect / excellent
Polak zagranicą.
Nasz dom z kadzielnicą
Już zarosła trawa.
Tu pospawam, zaklajstruję -
Dobry ze mnie wujek:
W szkółce miałem tróje.
Polska emigruje.
ratings: perfect / excellent