Author | |
Genre | nonfiction |
Form | prose |
Date added | 2020-11-03 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 945 |
Grzyby żyją wszędzie
Możemy je spotkać w lasach, parkach, ogrodach, także na łąkach i polach. Żyją wszędzie tam, gdzie występuje dostatecznie duża wilgotność niezbędna dla ich rozwoju. Nawet w organizmie człowieka... fuj! Ale o takich pisać nie będę.
Królestwo grzybów do dziś jest stosunkowo mało poznane. Obecnie opisanych jest ponad 100 tys. gatunków, a jak oceniają naukowcy, jest to jedynie drobna część ich ogólnej liczby, która przez naukę jeszcze nie została zbadana.
Grzyby są użyteczne, albo i nie. Jadalne, albo trujące. Ale wszystkie potrafią zachwycić swoją barwą, fakturą, kształtem… swoją niezwykłością.
Jadalnych grzybów pewnie w lesie już niewiele pozostało, za to trujących jest ciągle dużo. Ale nawet w nich jest coś, co przykuwa wzrok i budzi podziw. Są jeszcze bardziej niezwykłe. I jeszcze bardziej tajemnicze. Lepiej ich jednak nie dotykać, tylko podziwiać.
A w tv widziałem informację o grzybach rosnących w Polsce, których kilo kosztuje 80 - 100 tys. złotych, one takie malutkie są i nie wyłapałem tego co z nimi się robi. Te cwaniaki rosną na owadach i innych organizmach żywych - owocnik rośnie wysysając życie z nosiciela. Do cna.
ratings: perfect / excellent
Rzeczywiście piękne i w Przyrodzie absolutnie N I E Z B Ę D N E