Text 84 of 105 from volume: Wiersze satyryczne
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2020-11-07 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1008 |
Nie będzie nam Niemiec... pomagał
Służba Zdrowia w Polsce
Bliska załamania.
Niemcy pragną pomóc,
Prezydent zabrania.
Tak fałszywa duma
Przez niego przemawia...
Lecz też swego guru
Ciągle się obawia.
Tymczasem w Polsce... sznur karetek stoi przed szpitalami w oczekiwaniu na przyjęcie chorego na COVID-19... I po co ta fałszywa duma prezydenta i rządu — kosztem chorych Polaków?
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/koronawirus-w-polsce-sznur-karetek-przed-wroclawskim-sor-em/j62xc86
ratings: perfect / excellent
Polska służba zdrowia,
Leżą całe gminy,
Leży cały powiat!
Idź się wypchaj lepiej!
Tak nam tutaj miło -
Zdrowo i bezpiecznie!
No powiedz sama, czy to normalne, co pisowski rząd razem z prezydentem wyprawiają? Zadławią się w końcu tą swoją źle pojętą dumą.
Czesi już od jakiegoś czasu leczą się na COVID-19 na terenie Niemiec i korona im z głowy jakoś nie spadła... Kurka flinta! Głupie bufony!
Stąd takie zachowanie.
Powiedz czym, bom prosty czaławiek.
Każdy odczytuje po swojemu
Przeczytaj sobie, jak masz ochotę, fragment tego artykułu:
„...Niemcy oferują pomoc Polsce w walce z koronawirusem. Polska nie jest zainteresowana
Niemiecki prezydent oferuje pomoc. Duda milczy
21 października niemiecki korespondent dziennika „Die Welt” w Polsce Philipp Fritz opublikował komentarz, w którym napisał, że choć polski „system ochrony zdrowia stoi na krawędzi załamania (…) a ludzie umierają przed szpitalami” to „proszenie o pomoc nie pasuje do strategii komunikacyjnej polskiego rządu, a zwłaszcza proszenie Niemców, które w Polsce są zawsze obwiniane o całe zło w UE...”.
Uważasz komentarz Branimira za wyczerpującą odpowiedź w tym temacie?
Niemcy są najważniejszym i największym partnerem Polski, a w Polsce nieustająca awersja do wszystkiego co niemieckie.
Skoro uważasz, że nie rozumiem, to mi wyjaśnij, proszę.
I skąd ta wiara, że mogę „tak” myśleć?
Jakoś niewiele z Twoich komentarzy wynika. Niewiele też można się dowiedzieć.
ratings: perfect / excellent
- każdego roku dotowani z Brukseli kupą szmalu! -
nijak nie potrafimy pojąć cudu bezinteresownej bratnich narodów współpracy - w wolnej demokratycznej Europie.
To może - skoro nam z tym tak ciężko - wyjdźmy z tych tak uciążliwych dla nas struktur /także z NATO/ i wróćmy do tego, co było??
Niemcy dzisiaj przejmują także lawinę chorych na covid-19 ze szpitali w Belgii, ale my-Polacy unosimy się wielkim honorem, bo wolimy swoje wolnych 5 łóżek z jednym respiratorem na Sragwarach
Z sobą.
OK., dajmy już sobie spokój.
Miłej niedzieli jeszcze.
Janko, dziękuję za jedno i drugie. Już poprawiłam w bazie. ;)
Już się cieszę, że jednak Joe Biden zwyciężył i klaun Trump odejdzie tam gdzie wanilia kwitnie. No i przede wszystkim dlatego, że Kaczyński będzie musiał teraz zrewidować swoje zapędy.
A czytałaś jakiej treści gratulacje Andrzej Duda wysłał do Joe Bidena? Ręce opadają. Tak bardzo jest zawiedziony, że już nie będzie się mógł chełpić „przyjaźnią” z prezydentem USA, że nawet w gratulacjach nie potrafił tego ukryć.
Niemcy nie tylko Belgów i Czechów leczą od jakiegoś już czasu, ale także Holendrów i Francuzów. Mają przyjąć ponowie Włochów. A Polacy?... szkoda słów. A reżimowa TVP Info cały kolejny dzień międli temat, że w Niemczech dochodzi do zapaści służby zdrowia.
Ja tu mieszkam i ani tego nie widzę, ani nie słyszę.
ratings: perfect / excellent
PS. Samorząd województwa mazowieckiego przedwczoraj wystąpił sam do dwóch landów niemieckich z prośbą o pomoc, z wyliczeniem potrzeb do walki z koronawirusem.
Nie chce rząd pisowski, samorządy same muszą się starać. Ale o czym to świadczy?
https://natemat.pl/326169,niemcy-chca-pomoc-polsce-z-koronawirusem-mazowsze-poprosilo-o-sprzet
Emilia, to bardzo miła Osoba, o wysokiej kulturze osobistej. Nigdy nikogo nie obraża. Kulturalnie traktuje nawet największych tutejszych chamów.
A dlaczego mnie się odgrażasz, że ostatni raz się „tutaj” (czyli u mnie) wypowiadasz? Nie rozumiem tego.
Dziękuję za życzenia. Bywaj!
Zagranica już dobrze wie, co w Polsce piszczy, a właściwie kto skrzeczy. ;)
Czytałam już ten artykuł, wczoraj albo przedwczoraj. Ponoć Bawaria jako pierwsza przyjmie Polaków.
Nie wiem, ile w tym prawdy, ale słyszałem, że w USA podłączenie do respiratora jest wycenione na 14 tys. dolarów.
Nie dajemy pacjentom tego, czego im trzeba i nie chcemy im zapłacić, by dostali to od innych.
Z kolei niemieckim ciężarnym kobietom tut. lekarze rzadko wykonują cesarkę (Kaiserschnitt) na zamówienie. Wręcz ją odradzają, gdyż dzieci, które przychodzą na świat w ten sposób, a nie siłami natury, są narażone w późniejszym okresie na różnego rodzaju alergie, także astmę.
Cesarkę wykonują w przypadkach koniecznych.
Jednak z COVID-19 sprawa ma się zgoła inaczej. Tu chodzi o życie pacjentów, nie o wygodę.
Od 1. stycznia 2000 roku dziecko urodzone w Niemczech z rodziców-cudzoziemców nabywało automatycznie obywatelstwo Niemiec, jeżeli przynajmniej jedno z rodziców mieszkało legalnie co najmniej 8 lat w Niemczech, z prawem pobytu na czas nieokreślony.
Wiem, że te nasze /te urodzone w Gartz/ dzieciaki jeździły codziennie w te i we wte gimbusem do tamtejszego gimnazjum i były dwujęzyczne. Uczyły się tam razem z kolegami-Niemcami i z dziećmi uchodźców z Afryki i Azji południowo-zachodniej
Jeżeli Ciebie to interesuje, to wpisz w Google np. "Zasady nabywania obywatelstwa Niemiec" i powinny wszystkie zasady wyskoczyć.
Także dzieci Polek urodzone przed 1 stycznia 2000 roku z automatu niemieckiego obywatelstwa nie otrzymywały. Gryfinianie konfabulowali. :)
Ponieważ taniej się żyje u nas w Polsce, gryfiniacy ci de facto nadal mieszkają u siebie na starych śmieciach, traktując swoje nowe niemieckie domy bardziej jak lokatę niż rodzinne gniazdo.
Od ładnych paru lat mieszkam już nad Wisłą, i moje kontakty z tymi ludźmi bardzo się na starość poluzowały
Kurka! Polak potrafi... W kombinowaniu Polacy wiodą prym. :D
W takiej (sprytnej) sytuacji przepis mówi tak:
Od dnia 1 stycznia 2000 roku dziecko rodziców, którzy są cudzoziemcami, uzyskuje niemieckie obywatelstwo poprzez urodzenie w Niemczech, jeżeli jedno z rodziców:
a) od ośmiu lat przebywa legalnie na stałe w Niemczech i
b) posiada uprawnienie do pobytu (Aufentaltsberechtigung) lub od trzech lat posiada zezwolenie na pobyt (Aufenthalserlaubnis) na czas nieokreślony.