Author | |
Genre | horror / thriller |
Form | prose |
Date added | 2020-11-13 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1225 |
Termin seanse nienawiści robi ponownie zawrotną karierę. Wyrażeniem tym określane są medialne działania propagandowe podejmowane przez różne ugrupowania polityczne w środkach masowego przekazu. Wielu medioznawców twierdzi, że jest to obecnie jeden z najpopularniejszych w publicystyce formatów telewizyjnych choć pomysł organizowania tego rodzaju seansów nie jest jednak ani nowy, ani nowoczesny został on bowiem szczegółowo opisany w powieści Georga Orwella Rok 1984.
Orwellowskie seanse nienawiści odbywały się w kinie, a wszyscy obywatele musieli obowiązkowo w nich uczestniczyć. Rozpoczynał je płynący z ekranu ohydny, zgryźliwy głos. Następnie widzowie mogli zobaczyć koszmarnie wykrzywioną twarz człowieka [czyżby prototyp Prezesa partii rządzącej?] którego uważano za zdrajcę idei i narodu, i który został skazany na śmierć, ale udało mu się uciec i znaleźć schronienie we wrogim kraju. Tenże człowiek z odpychającą fizjonomią [na PubliXo przykładowy mlaskacz] swoim drażniącym, podniesionym głosem atakował wartości bliskie widzom i odgrażał na tle wędrujących za jego plecami niezliczonych wojsk nieprzyjaciela, wywołując w ten sposób lęk, oburzenie oraz gniew. Co wrażliwsi nie omieszkali dawać wyraz własnym uczuciom, więc pod adresem ekranu wykrzykiwali najgorsze inwektywy.
W drugiej minucie nienawistnego seansu zebranych ogarniał szał. Zrywali się zatem z krzeseł i wrzeszczeli ile sił, żeby tylko zagłuszyć ten płynący z ekranu ohydny głos. Ponieważ głos ów nie ustawał, wówczas zgromadzeni rzucali w ekran, czym popadnie, lecz niebawem na tym samym płótnie pokazywano twarz przywódcy narodu, który solennie zapewniał, że zdrajca i jego poplecznicy wkrótce zostaną pokonani, bowiem:
WOJNA TO POKÓJ
WOLNOŚĆ TO NIEWOLA
IGNORANCJA TO SIŁA,
czyli:
Jeśli będziesz oglądał program telewizyjny zrobiony zgodnie z powyższym schematem, możesz być pewien, że ktoś próbuje Tobą manipulować na zasadzie:
DOŚĆ DYKTATURY KOBIET,
gdyż
Tylko zjednoczone będziemy zwyciężone - taki oto transparent pojawił się ostatnio w czwartkowy wieczór [6 listopada 2020] na proteście kobiet w Oświęcimiu...
Gdy Izaak Babel opisywał rewolucję bolszewików, wspominał o „niesamowitych bluzgach” kobiet, wulgarności, histerycznej nienawiści wobec chrześcijaństwa. Iwan Bunin dodawał, że codzienność zamieniła się w jarmarczne widowisko, w którym młodzi ludzie stawali się cynikami. „W człowieku budzi się małpa” – twierdził. Brzmi znajomo? Czy do tych wzorców odwołują się współczesne feministki ze Strajku Kobiet? – pisze na łamach „Sieci Extra” Jakub Augustyn Maciejewski...
ratings: perfect / excellent
Miłego.