Go to commentsO Franku, orędziu i ryczeniu
Text 17 of 19 from volume: Limeryki z ostatniej chwili
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2024-10-17
Linguistic correctness
Text quality
Views69

O Franku, orędziu i ryczeniu


Oznajmił Franek z przedmieść Rawicza,

że w swym orędziu prezydent krzyczaŁ

na Bodnara, Gawkowskiego,

Korneluka, Sikorskiego,

a na Donalda to on wprost ryczał.



  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tak ten lew okropnie ryczał, że aż skoczyła sejmowa oglądalność.

Na wsi,

gdzie człowiek żyje w harmonii że światem,

ludzie gadają:

"krowa, co dużo ryczy, mało mleka daje!"
avatar
Nawet na żywca nie oglądałem, szkoda czasu na niego.
Później część odsłuchałem. Część, gdyż całości się nie dało.
Te miny, ach, te miny,
te wrzaski, pis-oklaski,
lepsze widzę w kabarecie, tak że... wiecie.
avatar
Pani Emilio i Hardy, bardzo dziękuję. Ja oglądałem całość, gdyż szukam te,]matu do swojej satyry. A to jest studnia bez dna.
avatar
Też z żoną obejrzeliśmy tylko migawki z tego - boże się pożal! - "orędzia" do narodu! Jakiego narodu?! To było orędzie do elektoratu PiS, a nie do narodu! Na PiS rok temu zagłosowało nie 100%, a tylko 1/3 dorosłych Polaków. Śmiem twierdzić, że gdyby do urn poszli obowiązkowo jak w Belgii wszyscy, PiS nie dostałby się w ogóle do Sejmu.
avatar
Belino, serdecznie dziękuję. Ja w całości oglądałem ten "poPiS", bowiem nieustannie szukam pomysłu i treści do swoich tekścików.
avatar
Miałem na myśli oczywiście 1/3 nie wszystkich dorosłych Polaków, a tylko 1/3 głosujących. To diametralnie różne liczby. Arytmetycznie 1/3 z 74% frekwencji wyborczej to zaledwie 24,6% wszystkich tych, którzy poszli zagłosować. Cała reszta - czyli gruba większość Polaków - albo siedziała w domu, albo wybrała niePiS! Jak ta jedna czwarta głosujących ma się do całego narodu?! Nijak! Duda ma potężny kłopot z identyfikacją z własnym narodem.
avatar
Belino, dzięki. Jest to rzecz oczywista, chociaż dla niektórych nie do przyjęcia.
© 2010-2016 by Creative Media