Tekst 77 z 250 ze zbioru: Znak czasu
Autor | |
Gatunek | poezja |
Forma | wiersz / poemat |
Data dodania | 2015-12-19 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 3053 |
Przez styczniowe mrozy wiatry
brnie powstaniec wpół odarty
I o brzozę się opiera
A ta pniem go hojnie wspiera
Ona jemu towarzyszy
Ona siostrą w leśnej ciszy
Zza niej strzela do Moskala
Póki zginie parę razy go osłania
Więc po polach i po lasach
Białych krzyży cała masa
I na Łączce pokazują
Gdzie Wyklęci się znajdują
Ja nie wierzę ! że zdradziła
Zawsze pniem swym nam służyła
Tam w Smoleńsku pomówienie
Bezpodstawne oskarżenie
Dla pozorów spektakl pokazali
Wbrew fizyce kłamcy orzekali
Bracia trwoga toż na wschodzie
Mordowanie znowu w modzie
Co naprawdę się zdarzyło ?
Że to draństwo brzozę białą ! oskarżyło
oceny: bardzo dobre / znakomite
Prawda kiedyś wyjdzie na jaw...
oceny: bezbłędne / bardzo dobre
Jak już kiedyś wspominałem, masz dobry głos i pojęcie o szarpaniu strun :) Przypominasz mi stare czasy. Byłem wówczas, jak Ty obecnie, a może jeszcze bardziej radykalny. 3-go maja 1982 wpadłem w łapy tajniaków i skończyło się Wilczą, a później szykanami i szlabanem paszportowym. Ale wówczas było inaczej, była nadzieja... Poczynając od 1989 tej nadziei ubywało. To polska demokracja rozmontowała tę moją nadzieję.
O powrocie nie myślę, zbyt wiele różnic, zbyt wiele się wydarzyło. Zmieniłem się. Moją ojczyzną stała się Górna Bawaria i Europa, ale chlipię z żalu, kiedy słucham jednej z najpiękniejszych litanii, którą napisano...Wybacz Rozarze, wybaczcie Publixowicze za zbyt wiele o sobie, ale tak kapią wspomnienia.
https://www.youtube.com/watch?v=3K6ygtQ5_Qo
Leszek Wójtowicz - Moja litania (XIX KFPP Opole `81)
Martinie poruszyła mnie Twoja wypowiedź . Ja zawsze byłem radykalny - nawet robiłem kiedyś plakaty wyborcze dla Geremka i Wajdy.
Ale historia okazała się zupełnie inna niż ją widzieliśmy. Potrzebna jest wielka weryfikacja współczesnej historii.
Wałęsa , Geremek , Mazowiecki i wielu innych byli zupełnie kimś innym . Nawet II wojna światowa wymaga poważnej korekty w podręcznikach ale też i w opracowaniach naukowych . Zwycięscy piszą historię i w ten sposób tworzą świadomość - oczywiście po swojemu. Zjawisko o skali naprawdę wielkiej.
Tematów jest naprawdę sporo np. kulisy bombardowania Drezna.
Też wiele razy chciałem wyjechać - ale nie wyszło. I przyznam że jeszcze niedawna Polska mi nie leżała - pod wieloma względami. Wolność choć częściowa daje wyniki i społeczeństwo się zmienia robi się mądrzejsze a życie wymusza wyższe normy których tak mi brakowało. Teraz czuję się dobrze i jestem kontent stanu rzeczy.
Pozdrawiam .