Przejdź do komentarzyKsięga Wyjścia 1,9-11
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-06-11
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1376

„Rzekł on do ludu swego: Oto lud izraelski stał się liczniejszy i potężniejszy od nas” Czyli rzekł: słowa, dźwięki, wibracje – nośniki mowy słów króla Egiptu do ludu swego, plemienia potomków synów Chawili, syna Kusza, przeklętego syna Chama z jednego rodu Chama, potomków syna Chama, brat bliźniak: Sema i Jafeta, synów Noego (Rdz 10,6-7; 5,32) Oto lud izraelski, potomków synów Jakuba – Izraela, z dwóch rodów, Sema i Chama, bracia bliźniacy Jafeta, synów Noego (Rdz 38,1-30; 46,10,20; 5,32) Stał się liczniejszy, o wiele większy i potężniejszy, potomkami synów Jakuba – Izraela, z dwóch rodów, Sema i Chama, bracia bliźniacy Jafeta, synów Noego (Rdz 5,32) Od nas, potomków syna Chama z jednego rodu Chama, brata bliźniaka Sema i Jafeta, synów Noego „Postąpmy więc z nim mądrze, aby się nie mnożył. Bo gdyby nas zaskoczyła wojna, mógłby także on przyłączyć się do naszych wrogów, walczyć przeciwko nam i ujść z kraju” Czyli postąpmy, jak postępuje się z bratem bliźniakiem więc z nim, potomkami synów Jakuba – Izraela z dwóch rodów, Sema i Chama, mądrze, czyniąc wszystko dobro, aby się nie mnożył, nie było poczęć i urodzeń na miarę, potomków synów Jakuba – Izraela danych od Boga Wszechmogącego (Rdz 13,16; 15,5; 28,14) Bo gdyby nas, potomków syna Chama zaskoczyła, niespodziewanie wojna, akcja zbrojna do pozbawienia życia i dominacji. Mógłby także on, lud izraelski przyłączyć się do akcji zbrojnej naszych wrogów, potomków synów Sema, Chama i Jafeta, braci bliźniaków synów Noego (Rdz 5,32) Walczyć, brać udział w akcji zbrojnej przeciwko nam, potomkom syna Chama, przyłączyć się do akcji zbrojnej potomków synów: Sema, i Jafeta, braci bliźniaków, synów Noego, i ujść z kraju, uciec z kraju Goszen w ziemi egipskiej „Ustanowiono przeto nad nimi nadzorców pańszczyźnianych, aby go gnębili ciężkimi robotami; budowano wtedy dla faraona miasta – spichlerze: Pitom i Ramses” Czyli ustanowiono, urzędowo stanowisko przeto, wskutek mowy słów faraona nad nim, synami izraelskimi nadzorców pańszczyźnianych, powierzone stanowisko nadzorców nad ludem izraelskim do wykonywania pracy dla faraona, króla egipskiego, aby go gnębili, uprzykrzali życie ciężkimi robotami, praca zbiorowa wymagająca dużego wysiłku. Budowano, wznoszono budowle wtedy dla faraona, miasta – spichlerze, do gromadzenia zapasów zboża: Pitom i Ramses, miasta – spichlerzy (Wyj. 1,9-11)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×