Text 62 of 93 from volume: Wiersze różne
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2015-04-08 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 5220 |
Fraszka o dziwnym patriocie
Mówił wciąż wokoło,
jam wielki patriota,
z IQ wynikało,
kompletny idiota.
ratings: perfect / excellent
ten, co ma powyżej skali.
Im zaś niższe ma IQ,
tym większy ma patriotyzm...
na pokaz, na wierzchu.
ratings: perfect / excellent
Nazywam to zjawisko "chodzonym patriotyzmem" lub "chodnikowym" ;-)
ratings: perfect / excellent
"Samochwała w kącie stała..." itd. nic nie stracił na wartości.
sam
... ale "Samochwała" od tamtych czasów już bardzo "podrosła" i nawet napisałam o niej fraszkę "Samochwała po latach".
http://www.publixo.com/text/0/t/11702/title/Samochwala_po_latach
:)
I tak na zakończenie, czyż może przeszkadzać brak jakichś wskaźników przy określaniu właściwości wyrażających stosunek człowieka do swojej ojczyzny?
Patriota i inteligent... a co ma piernik do wiatraka? Od kiedy to, prosty człowiek, nie może być patriotą Jaśnie Panie Poeto? Miało to być, jak sądzę, strzałem, lecz niestety brakło prochu? Ach te IQ. A może jakiś personalny konkret na potwierdzenie tego arcyważnego odkrycia? Bardzo proszę!
Pyta Pan o zestaw wartości i cech pozwalających określić osobę patriotą. Nie będę ich wyliczał, gdyż tutaj niezbędny byłby niemal akademicki wykład, a na tyle nie czuję się kompetentny.
Jaśnie Panie Interlokutorze, przed wykonaniem nawały artyleryjskiej trzeba sprawdzić, czy ma się w dyspozycji armaty. A Pan tu mówi o prochu, którego też Panu zabrakło.
Personalnego konkretu nie będzie, gdyż fraszka nie była oparta na konkrecie, lecz na pewnym zjawisku, które - jak sądzę - Pan dostrzega i właściwie interpretuje. Jeżeli występuje u pana imperatyw kategoryczny poznania takiej osoby, to proszę szukać. Życzę powodzenia w tych intelektualnych peregrynacjach.
ratings: perfect / excellent
Ergo: można być imbecylem i przeżywać wszelkie możliwe skale wszelkich możliwych emocji
- Jam wielki patriota.
- skoro są w fraszce przecinki - należało wstawić dwukropek i trzeci wers rozpocząć z dużej litery.
ratings: perfect / excellent
Świetne i zawsze aktualne :)
Dziękuję za obszerne uwagi do mojego wiersza.Mam świadomość o brakach warsztatowych.Zgadzam się,że ostatnie wersy są mało refleksyjne.
Pozdrawiam.
ratings: perfect / excellent