Text 81 of 250 from volume: Znak czasu
Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2016-01-02 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 3249 |
Tak śpiewałem w lipcu 2012 r
Poniekąd zacne grono
1) Znów podle czasy nam nastały
I prawdy nie ma skąd ich brać
Bo media służbom się sprzedały
Więc kto oświeci dzisiaj nas
Ref : Tę pieśń dedykuje dla artystów
Którym mamony wiecznie brak
Nie rusza więc tematów śliskich
Bo o robotę trzeba dbać
Tę pieśń dedykuje dla artystów
Którym widocznie serca brak
Bo nie śpiewają o Smoleńsku
Bo Smoleńsk kiczu ma dziś smak
2) Dziś takie czasy tu nastały
Że bród wychodzi tu i tam
Dzieci komuchów rządza nami
Których musimy znów się bać
Ref Tę pieśń ……………..
Tę pieśń dedykuję dla artystów którym miast prawdy mamony lepszy smak
ratings: very good / excellent
Poziom literacki ---> ocena
ratings: perfect / excellent
ratings: very good / very good
Piszesz "bród", a w tekście nie chodzi o bród rzeki lub że czegoś było w bród, ale o zwykły "brud" (brudas).
Zapis jest niechlujny pod względem interpunkcyjnym. W pierwszej strofie brakuje przecinków po wersach drugim i trzecim oraz kropki po czwartym. W refrenie brakuje przecinków po wersach pierwszym, drugim, trzecim, piątym, szóstym i siódmym oraz kropek po czwartym i ósmym. W drugiej strofie brakuje przecinków po wersach pierwszym, drugim i trzecim, a kropki po czwartym. Ponadto w drugim wersie pierwszej strofy zasadne byłoby zamienić "ich" na "dziś".
Wykonanie mi się podoba, ale oczywiście z wyjątkiem wskazanego połykania. Walorów literackich oraz poprawności językowej nie oceniam w formie cyfrowej z oczywistych względów.
Okazało się że nie mam nigdzie elektronicznie tekstu zapisanego więc od ręki go ,,machnąłem " bez korekty.
No i wyszło jak wyszło .
więc ja krótko o treści
ma potencjał
drugi wers ,zapisałabym tak ,,i prawdy nie ma skąd już brać"
Dziękuje wszystkim za uwagi - przydadzą się - muszę się dyscyplinować . Dzięki dla Janko za interpunkcję .
Niestety mam coś takiego że gdy wychodzę lub coś robię mam potrzebę przekazywania i publikacji i nie ma czasu na korektę .
Lubię Twój głos Rozarze, ale najchętniej posłuchałbym apolitycznego Rozara. Jeśli miałbyś ochotę, wybierz coś z mojej kolekcji. Podkład muzyczny prześlę pod wskazany mail :)
Myślę że będzie ciekawiej gdy zagram wybrany Twój tekst po swojemu. Dla mnie słuchanie interpretacji tego samego tekstu jest czymś arcyciekawym. Kiedyś tak nawet się bawiłem .
Niestety nie jest u mnie za dobrze z tym śpiewaniem (czasami wyjdzie ale prędzej nie ) i mam cienki mikrofon który niszczy mi gitarę .
Ten utwór został zagrany w studio więc nie jest źle .
Na dniach podejdę do tematu.
Rozumiem że dostałem pozwolenie na publikację wokalną Twego wiersza ? Jak życzysz możemy zrobić autoryzację .
Podkład i interpretacja należy do Ciebie. Już się cieszę na to wykonanie :)
Nie żałuj na inwestycję w mikrofon, a będziesz miał niezwykłą przyjemność nagrywania. Gorąco polecam: Rode NT-USB, B-Stock, Kondensatormikrofon, 165 Euro.
Takiego używam.
to po co - i komu! - publicznie się pisze - i śpiewa??
Ustal, Autorze, DO KOGO ADRESOWANA JEST TWOJA SZTUKA!
Do niewidomych i do głuchych??
(patrz dedykacja)
sobie a Muzom właśnie dlatego, że w ogóle NIE LICZYSZ SIĘ ZE SWOIMI ODBIORCAMI, z ich poziomem wiedzy i oczytania.
BRUD za paznokciami
Każdy Polak ma,
Na salonach jednak
O swe szpony dbasz!
Portal l i t e r a c k i to nie stajnia Augiasza
A guzik mnie obchodzi,
Czy ludzi tych kształcono,
Czy starcy to, czy młodzi.