Author | |
Genre | history |
Form | prose |
Date added | 2016-10-31 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2750 |
– Żadnej tolerancji! – Królowa uderzyła dłonią o oparcie tronu. Jej wzburzenie sięgnęło zenitu. – Dlaczego do tego dopuściliście?!
Minister przybladł, ale opanował się i drżącym głosem dokończył:
– Wasza Wysokość, to było niedopatrzenie ze strony urzędnika. Poniósł już odpowiednią karę. Ale… ale była widoczna tylko kostka z nogi kobiety, nic więcej. Zresztą, niesprzedany nakład gazety z tym zdjęciem został już wycofany ze sprzedaży i zniszczony. Wydawca dostał grzywnę i ostrzeżenie, że jeżeli jeszcze raz...
– To była tylko kostka?! – Podniesiony głos królowej wyrażał najgłębsze oburzenie. – Tu nie chodzi o jedną kostkę! Tu chodzi o mój naród, o naszą cywilizację! Aby ludzie nie popadli w zgniliznę moralną! Zaczyna się od pokazania jednej kostki, a kończy na… – Wzięła oddech i dokończyła – Nie mogę tego wypowiedzieć. Sami wiecie, co mam na myśli. Jeżeli jeszcze raz nie przypilnujecie… Ostatni raz!
Wstała, dając do zrozumienia że rozmowa skończona, i udała się do swojej alkowy. Jak co wieczór, czekał już tam na nią koniuszy John Brown...
ratings: very good / excellent
Co do Twoich poprawek - przecinki poprawiam w oryginale.
Ntomiast "Królowa" i "Podniesiony" zostawiam zapis dużą literą. Jest prawidłowy wg tego, co jest tłumaczone na specjalistycznych portalach poświęconych zapisie narracji i dialogów w prozie (korzystam z nich).
Jeżeli jest np. "- Tak nie może być! - krzyknęła/stwierdziła/odpowiedziała (narracja związana z wypowiedzią) wtedy małą literą; bez kropki na końcu wypowiedzi (wykrzyknik lub pytajnik może być). Jeżeli nie, to dużą literą (Tak nie może być! - Królowa wzburzona...), oraz kropka/wykrzyknik/pytajnik na końcu wypowiedzi.
Co do"Wzięła oddech i dokończyła – Nie mogę" możliwe, że powinna być kropka na końcu wypowiedzi. Poszukam, gdyż jest tu wątpliwość.
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
Królowa Wiktoria dawno umarła, ale jej pruderia ma się w naszym... pięknym kraju bardzo dobrze.
:) :)
Piórko - moralność pani Dulskiej dalej trzyma się krzepko, niestety. Przynajmniej możemy smagnąć satyrą :)
Leo - broszka? I wszystko jasne :) Pozdrawiam.
Otrzymałem odpowiedź na moje zapytanie. Wzmiankowany fragment (wypowiedź - wtręt narracyjny niezwiązany z funkcją mowy, ale zakończony tą funkcją (dokończyła), a następnie znów wypowiedź) powinna być zapisana:
"Zaczyna się od pokazania jednej kostki, a kończy na… – Wzięła oddech i dokończyła: – Nie mogę tego wypowiedzieć.”
ratings: perfect / excellent
Panie święty...