Author | |
Genre | nonfiction |
Form | prose |
Date added | 2017-02-10 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2117 |
ANTYNIKOTYNOWA PROPAGANDA
W pewnym tygodniku pewien felietonista ostatnio narzekał, że nie mamy porządnej kampanii antynikotynowej. A ja stałem kilka dni potem przed kioskiem i podziwiałem wystawione w gablotach paczki papierosów. O, te kolorowe fotki i hasła zrobiły na mnie olbrzymie wrażenie. Ale chyba nie tak, jak tego oczekiwali ich twórcy i pomysłodawcy. Kilka z tych haseł jest, że tak powiem, obrotowa i lepiej byłoby sobie je odpuścić, bo wydźwięk mają nie taki, jak od nich oczekiwano.
„Dzieci palaczy częściej zostają palaczami”. Czyli jak je już będzie stać na fajki, a mnie ich braknie, to można je będzie obsępiać?
„Palenie zmniejsza płodność”. Papieros wyśmienicie smakuje po, a poza tym dzięki paleniu można sobie odpuścić antykoncepcję?
„Palenie szkodzi tobie i osobom w twoim otoczeniu”. To wręcz zachęca do palenia przy szefie, kierowniku, czy też nielubianej teściowej.
Jest tam też kilka innych haseł, których w tej chwili nie pamiętam. Tego rodzaju nachalne przekonywanie odnosi jednak skutki odwrotne do zamierzonych. Mój niepalący brat na kanwie tych haseł kilka lat temu wyemitował serię wlepek z hasłami typu: „palę bo lubię – jutro spalę urząd skarbowy”. Bo zmuszanie do przyjmowania pozytywnych postaw samo w sobie dobre nie jest.
ratings: very good / excellent
Jutro minie 9 lat, odkąd w ciągu dosłownie 5 minut, z własnej i nieprzymuszonej woli rzuciłam to papierosowe paskudztwo. Zapalniczka przez okno, w śnieg; prawie cała paczka mentolowych "Vogue`ów" do pieca. Myślałam, że mi się nie uda ;) Konsekwentną jednak jestem ;-)))
Serdecznie :-)
ratings: perfect / very good
Raz,a dobrze powinno się rzucaćnp.palenie.tylko,że siła nałogu może nad nami panować.
ratings: very good / very good
ratings: perfect / excellent
Wędzenie zasusza/konserwuje przede wszystkim mózg