Text 149 of 250 from volume: Znak czasu
Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2017-03-17 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 2444 |
Pouczał nas rytmicznie
Z żartem na wesoło
Popędzał we dwa konie
Śpiewając róbmy swoje
A potem przyszły zmiany
Go chamstwo oburzało
Więc stanął po tej stronie
Co chamstwo to wspierało
Nie pierwszy to artysta
Co zgrabne składał słówka
Tak śpiewał dobrze kryjąc
Że rozum ma półgłówka
Ale ! - mam alergię na osoby wpływu -szczególnie artystów, którzy odznaczają się niestety głupotą .
A było ich naprawdę wielu.
Wielu z nich było specjalnie faworyzowanych przez władze.
PRL wielu takich wypromował, nadając im role często zupełnie fałszywe. Także trzecia RP miała swoje autorytety. Słynny Bartoszewski.
Podobnie było z Szaflarską. Wystąpiła ona w krótkiej chyba reklamie gdzie odpowiedziała coś chamskiej lekarce.
No i cała Polska pokochała babę z czerwoną przeszłością- no i co ważne, głośno popierającą mafię PO.
Tak więc umierają nam pseudo -autorytety bez rachunku za przeszłość, a żegnają ich tłumy- wcześniej urobione w pralni mózgów.
Nie jestem zdania by artyści mieli mieć kryształowe życiorysy - jednak są sprawy , których po prostu nie da się ominąć i nadal patrzeć łaskawie na ,,kukłę"
http://www.poezja-polska.pl/fusion/forum/viewthread.php?forum_id=19&thread_id=1941
:)
Niestety taka jest rzeczywistość -mocno fałszywa .
Te okoliczności uważam za szczególne i usprawiedliwiające ten wierszyk.
Tuwim też traktował z buta, weźmy choćby "Całujcie mnie wszyscy w dupę". A nawet przepowiedział rządy Prawa i Sprawiedliwości: "
Lecz nade wszystko - słowom naszym,
Zmienionym chytrze przez krętaczy,
Jedyność przywróć i prawdziwość:
Niech prawo zawsze prawo znaczy,
A sprawiedliwość - sprawiedliwość." (fragment utworu "Modlitwa".
Nie znam powodów -tych zachowań które zniszczyły intelektualny wizerunek -podmiotu. - Jaki jednak by nie był to posunął się jednak zbyt daleko - co pozwala go ripostować w podobny sposób.
Odczuwam jednak dyskomfort tej sytuacji - jest to jedyna możliwa moja odpowiedz i zadość uczynienie wobec fałszu w oczy.
Ale to były też inne czasy... ministrem rolnictwa był Lełoś Kłonica, a ministrem kultury... Lucek Motyka, dlatego kultura uprawiana była na poziomie... co posiali, to wzeszło.
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Dzięki befamie, wpisałem na moją listę "Szyndlera*" również Annę Dymną... moją bardzo ulubioną aktorkę. Ale to już niestety przeszłość. Dla mnie podstawową wartością jest człowiek. Co myśli, co robi i kim jest, a dopiero potem... "dla panny Krysi z turnusu pierwszego... pucio, pucio".
Sir - wszystko się zgadza jednak nie przeprosili nie mieli skruchy nie rozumieli ?
To ich degraduje jako hołotę - choć uzdolnioną .
Dodam tylko że jestem raz bardziej raz mniej przeciw .
Polecam swój wiersz - piosenkę ,, Dopasowani literaci " -