Author | |
Genre | common life |
Form | prose |
Date added | 2019-03-03 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1654 |
*Sprawiedliwość*
Filozof Michel de Montaigne *) pewnego dnia zauważył:
- Widzimy, że na naszym świecie najsprawiedliwiej rozdawany jest tylko rozum.
- Dlaczego pan tak sądzi?
- Nikt przecież nie narzeka na brak inteligencji.
..................................................
*) Michel de Montaigne (1533 - 1592) - francuski humanista i myśliciel
*Mowa Newtona*
Za swe wybitne osiągnięcia w dziedzinie fizyki Isaac Newton otrzymał tytuł lorda i odtąd przez kolejne 26 lat zmuszony był uczestniczyć we wszystkich nudnych posiedzeniach wysokiej Izby. Raz tylko wielki ten uczony poprosił o głos, co zresztą wywołało spore poruszenie pośród zgromadzonych.
- Szanowni lordowie, - uroczyście zwrócił się do zebrania, - jeśli panowie nie wyrażacie sprzeciwu, wnoszę, by zamknięto okna. Jest ostry przeciąg, a ja boję się przeziębić.
I z dostojeństwem wrócił na swoje miejsce.
......................................................
*) Isaac Newton (1643 - 1727) - wielki angielski odkrywca prawa grawitacji oraz podstaw mechaniki klasycznej
*Prosta rzecz*
Tego samego uczonego zapytano kiedyś, ile czasu potrzebował, aby sformułować odkryte przez siebie zasady naukowe.
Znakomity fizyk odparł:
- Odkryte przeze mnie prawidłowości są bardzo proste. Sprecyzowałem je bardzo szybko, lecz przedtem długo nad tym myślałem.
ratings: perfect / excellent
Proszę przyjąć moje słowa wdzięczności i podziwu dla Niej.