Text 158 of 201 from volume: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2020-07-26 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1594 |
O Franku i rekonstrukcji rządu
Oznajmił Franek z wioski Tumiany,
że wkrótce przyjdzie pora na zmiany,
a będą one totalne,
głębokie i animalne,
bowiem zastąpią osłów barany.
wszelkie satyry sobą pogromił.
Jest profesorem,
więc wiedzy wzorem,
lecz w parlamencie po krzesłach chodził.
Janko, do stu beczek zjełczałego tranu na umrzyka skrzyni... to była zmiana!
Raz dziobał bocian, raz pchły bociana haha
Nie, to nie była zabawna tragedia, a raczej... smutna tragikomedia narodowa.
Ale cóż? Widzi się to, co się chce widzieć, a reszta? A kto by tam się resztą interesował.
Limeryk technicznie bez zarzutu, ale tylko technicznie.
ratings: perfect / excellent
Devonsir! Tusk pociąga za sznurki z Brukseli.
30 mln ludzi. Poszło do głosowania ponad 60%, czyli powiedzmy ponad 20 mln.
Podzieli się na prawie dwie równe grupy, ale to tylko dlatego, że inne partie o całkiem odmiennych programach, wręcz się wykluczających, dokonały zmasowanego antypisowskiego ataku wyborczego.
Teraz partie "wróciły" do siebie i Duda ma 38%, Trzaskowski 24%, a Hołownia 11%.
Czyli, jak przyjmiemy ile Polaków jest za Dudą, to wyjdzie nam prawie 10 mln, na Trzaskowskiego około 6 mln, czyli to wcale nie jest połowa narodu. 10 mln ludzi zostało w domu, a raczej 10.000.001, bo też nie głosowałem. Czyli jedna trzecia z uprawnionych jest za Dudą, jedna piąta za Trzaskowskim, Bosakami, Hołownią, Kosiniakiem Kamaszem i innymi zatem demagogia, jakoby naród podzielił się na pół jest oczywistym nieporozumieniem. Duda ma jedną trzecią, czyli 10 mln, a Trzaskowski samotnie w PO tylko niewiele ponad 2 mln.
I myślę, że to jest - szacunkowo - dosyć realny podział elektoratu w Polsce.
13% PiS albo śmierć
7 -8% przekonani, że PiS dobrze rządzi
30% kupieni przez PiS
49% antypis albo śmierć bez względu na światopogląd