Author | |
Genre | poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2020-11-22 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1230 |
Wiersz odnalazłem w starym laptopie. Zapewne napisałem go parę lat temu, jeszcze przed spaleniem katedry Norte Dame w Paryżu a publikuję, bo jest niezwykle proroczy.
Mamy obecnie wielką akcję walki z kościołem, doskonale przygotowaną ,prowadzoną i niestety skuteczną.
Ja wiem niewiele
Wy wiecie jeszcze mniej
Gdy słucham
Z Torunia kaznodziei
To czuję podziw
Wy tylko wstręt i gniew
Z piwnicy widać światło
Niczym z daleka głos
To nasza wizja świata
I nasz niemrawy głos
Że ma być kiedyś lepiej
Bo ciąży to co jest
I drgnąć to jest nie sposób
Bo ma być tak jak jest
Drążą korytarze
Co niszczą stary świat
I runą fundamenty
Katedry tuż u twych bram
Starego świata duchów
I krzyża co na piersi
Zawisł i w ciało mocno wrósł
Ostatni to już moment
Ach może pięć lat jeszcze
A może to tuż tuż
ratings: very good / good
Tak, Kościół wymaga obrony. Ale nie budynki, wspaniałe pałace, które nie mają nic wspólnego z Ewangelią, z tym, co głosił Jezus. Obrony nie wymaga też wielu kardynałów, biskupów i księży, którzy od Chrystusowego przesłania odeszli. Wiem, że takich jest mimo wszystko mniejszość, ale są krzykliwi, są na czele i decydują o tym, co robi kościół jako instytucja.
Bo Kościół, prawdziwy Kościół – to ludzie wierzący w Boga. Prawdziwie wierzący wiedzą, że każdy człowiek jest bratem, siostrą, czyli bliźnim. Nawet ten, który błądzi, ten który myśli zupełnie inaczej niż ja.
Kościoła trzeba też bronić przed państwem, które powinno być świeckie, a pod płaszczykiem obrony wartości chrześcijańskich, depcze, poniża i lży ludzi inaczej myślących niż rządzący.
Dla mnie kościoły-katedry są oznaką cywilizacji, dzieci idące do komunii to akt krzewienia dobra od najmłodszych lat.
Biskupi...... zaś to efekt wpływu PRL-u na kościół - (mieli prawo wpływu na nominacje i oczywiście wskazywali tych ,których mogli szantażować).
Państwo nie może być świeckie ,- to mrzonka całkowita a nawet totalna propagandowa bzdura. Polityczne jest wszystko : książka , film , szkoła , kawiarnia wiersz, dziennikarze itp. A CO DOPIERO KOŚCIÓŁ ! Nie da się.
Nie widziałem by władza lżyła ludzi myślących inaczej.
A kościół i katolicy mają zapisane że powinni krzewić swe wartości , do czego zresztą mają logiczne prawo jako twórcy współczesnej cywilizacji, godnej postawy , empatii, poświęcenia itp.
Uważam że kościół ma prawo narzucać pewien model życia , palcem zło pokazywać i chłostać prawdą bandytów , złodziei i morderców . Ja jako człowiek pragnący wszechdobra i obrońca godności człowieka oczekuję i wymagam od kościoła katolickiego - takiego właśnie poświęcenia.
Bo niby kto miałby i mógłby to uczynić ?
ratings: perfect / excellent
Kto jeszcze ma jakieś wątpliwości, odsyłam go do historii wszystkich świątyń świata.
Skąd się wziął drewniany piękny kościółek Vang w Karpaczu?
(patrz tekst i tytuł)
- ta metafora laicyzacji Europy -
to proces, który NIE ZACZĄŁ SIĘ wczoraj. To mleko rozlało się jeszcze w pozaprzeszłych czasach
(vide tekst i wszystkie nagłówki)
dobrze ilustruje przypadek pochłoniętej przez Bałtyk świątyni w Trzęsaczu
ratings: perfect / excellent
Katedry u twych bram
Czyś grzesznik, czy też święty -
Ot, wszystkim wróżba nam ;(