Text 22 of 61 from volume: Pisane pod ścianą
Author | |
Genre | textbook |
Form | prose |
Date added | 2021-01-24 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 1103 |
To, co w całym tym żałosnym cyrku dookoła nas wszystkich - Czytelników i Autorów - łączy bez względu na wszelkie między nami różnice, to w s p ó l n a troska o przyszły kształt Polski /w tym polskiej literatury/.
Wielki nasz Poeta, Krzysztof Kamil Baczyński mniej więcej tak oto /blisko 80 lat temu!/ 23 grudnia 1942 r. w mroczny czas hitlerowskiej Apokalipsy do swego narodu wołał:
O, wybudujcie domy,
o, nazwijcie wreszcie Polskę -
Polską, a nie krzywdą,
a miłość - miłością (...)
by chleb był dla miłości,
nie miłość dla chleba,
by czas był tym rosnącym,
a nie krwi łakomym!
O, wybudujcie domy,
jasne wielkie domy!
ratings: perfect / excellent
Polecam poezję śpiewaną do jego tekstów.
https://www.youtube.com/watch?v=Ncz8gzEoj6g
czyli ostatnia z kilku części
tutaj akurat mojego poradnika poświęconego pisaniu /zawsze dla jakiegoś ściśle określonego Odbiorcy/ oraz relacji Czytelnik - Autor /nie mylić z peelem, z narratorem, z Kowalskim, z narodem etc., etc./.
N i g d y nie oceniamy twórców!!! Ci są kompletnie poza naszym zasięgiem!
Oceniamy ich
d z i e ł a
`O, nazwijcie wreszcie Polskę - Polską, a nie krzywdą...` - pisze K. K. Baczyński.
A co Pani napisała? - `To, co w całym tym żałosnym cyrku...`
Dalej peroruje Pani na temat przyszłości, o wspólnej trosce itd. Ale słowa o żałosnym cyrku już padły. Pani chce budować atmosferę, najpierw tworząc coś, co jest anty - atmosferyczne.
A Baczyński ma z tym tyle wspólnego, co ja z grochem, którym obrzuca Pani z siłą i wdzięcznością dziecka, skały.
Co do cyrku, to jest to wspaniały cyrk. Czuje Pani, jak się zmienia atmosfera wokół tego cyrku?
To jest wspaniały cyrk. TO JEST WSPANIAŁY CYRK.
Proszę to przepisać 1000 razy, jeśli nie chce być Pani tutaj potraktowana jak amator traktorów, o których Pani wie, że pięknie pyrkają. Nie mając wiedzy o budowie silnika, sili się Pani na porady.
Ba! Traktory dwa! I to pyrkające bez traktorzysty!
Jeszcze raz wyjaśniam: posłowie to rodzaj kropki nad "i"
i trzeba najsampierw przeczytać całość, żeby to "i" bez kropki zrozumieć.
I vice na odwrót: kto zaznajomił się z poprzednimi tekstami tego poradnika, posłowie może sobie nawet o l a ć.
Temat uważam za dogłębnie wyczerpany