Go to commentsSalvadore
Text 23 of 255 from volume: Arcydzieło
Author
Genrefairy tales
Formprose
Date added2021-03-19
Linguistic correctness
Text quality
Views985

Ogromny żaglowiec wpłynął do zatoki i zrzucił żagle. `Salvadore` - nie znałem jeszcze wtedy tego człowieka. Z resztą, kto go tam wie kim w istocie był. W każdym razie jego marynarze uwijali się szybko, zrzucili kotwicę i już wkrótce maleńki punkcik szalupy zaczął się zbliżać do brzegu i rosnąć.

Jego bandera - Paw na płatkach róży, łopotała na wietrze. Oczywiście, żeby ją dostrzec musiałem użyć lunety.

Dobili do brzegu. Nie byli uzbrojeni. Jedynie kapitan nosił szpadę, która, jak się później okazało, posiadała właściwości magiczne.

Ale, po kolei.


Nazywam się Sławomir Perłamorza. Kiedyś nosiłem inne nazwisko, ale, mówiąc kolokwialnie - zdarło się.

Nie chcę wracać do starych spraw, powiem tylko tyle że na Wyspach zacząłem nowe życie.

  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
No i jak fajnie bajkowa formuła zadziałała. Jest nowa bajka. :) Uwielbiam żaglowce pod pełnymi żaglami, podobnie jak konie w galopie... Szkoda, że zrzucił już żagle i dobił do brzegu. Bandera szczególnie mi się spodobała.
avatar
Znam jednego Sławomira, ale jest mocno osadzony na lądzie. Bardzo malownicza historyjka.
Paw na płatkach róży, no no!
Przypomniało mi się, że chciałam znowu przeczytać Gombrowicza "Zdarzenia na brygu Banbury". I namalować różę. Teraz myślę, że może obok niej będzie przechodził paw.
Ciekawe, co kapitan zrobi ze szpadą o właściwościach magicznych.
Aha, gdzieś tam przed ż nie ma przecinka. Ale kto będzie patrzył na przecinki, gdy zaczyna się na Wyspach nowe życie.
avatar
Dziękuję Lilly. To bardzo ładnie że chcesz namalować ten obraz. Szpada Salvadore ma te właściwości, że maluje obrazy wielkiego formatu, ale także małe. I wspiera malarzy.
avatar
Podzielam w pełni opinie pań dotyczące walorów literackich. Natomiast dostrzegłem trochę potknięć poprawnościowych. Najważniejsze to błąd ortograficzny: "zresztą", a nie "z resztą". Brakuje przecinków przed: kim, musiałem, że; zbędny jest przecinek przed: po kolei. Wtrącenie "Paw na płatkach róży" z przodu wyodrębniłeś myślnikiem, a z tyłu przecinkiem. Należy w takich sytuacjach starać się użyć takich samych znaków interpunkcyjnych. Podobna sytuacja ma miejsce pod koniec tekstu.
© 2010-2016 by Creative Media