Text 85 of 101 from volume: Pół żartem, pół serio
Author | |
Genre | philosophy |
Form | prose |
Date added | 2021-03-28 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 934 |
Czy wiara czyni cuda?
Wiara nie zawsze czyni cuda. Na to wygląda, skoro niektórzy, wierząc w bajki przez całe życie, bajecznego życia jednak nie mają... A może będą je mieć w innym wymiarze? Kto wie? Nie pozostało więc nic innego, jak dalej mocno w to wierzyć. Nie zapominając jednakże, że życie na Ziemi jest tylko jedno i jest niepowtarzalne... Warto więc żyć pięknie, a przede wszystkim mądrze.
ratings: perfect / excellent
Czy wiara czyni cuda?
jedna jest tylko odpowiedź: oczywiście, że tak! Czyni cuda! I to jeszcze jakie!
Przede wszystkim przeistacza duchowość człowieka i czyni go każdego dnia coraz lepszą wersją samego siebie.
Jeden jest tylko warunek: musi być to g ł ę b o k a wiara.
Moi święci Dziadkowie byli głęboko wierzącymi gorliwie praktykującymi katolikami. W czasie okupacji hitlerowskiej pod swoim mniszkowskim dachem gościli jednocześnie /na strychu/ rodzinę Rosjan - i /na parterze/ żołnierzy Wermachtu z pobliskich w podgrudziądzkim lesie koszar.
Kto ciekaw tego, czym się to skończyło, odsyłam do lektury mojego tekstu pt. "Mniszek wśród leśnej ciszy" na www.latarnia-morska.eu/proza
Bardzo nieszczerze,
Jeżeli gadasz: - Wierzę!
A siostrą pomiatasz
I szydzisz z brata,
Twoja wiara nic nie warta
Jest natchnieniem czarta.
Tak, warunkiem jest głęboka wiara. A głęboko wierzyć mogą tylko dobrzy ludzie.
Chyba że mówimy o wierze w sensie ogólnym, a nie szczególnym.
Bo czy nie może być dobrego muzułmanina, czy ateisty?
Można wierzyć w naukę, człowieka, Zeusa i być dobrym.
ratings: perfect / excellent
wiara zawsze czyni cuda,
gdy jest na okaziciela,
często w diabła też się wciela.
powrucił i tak
bynajmniej z nim
po nocy
- Czy może istnieć trójkąt: ona, on, ona?
- Nie może, bowiem nie może być trójkąta o dwóch kątach rozwartych.
W publixowej rzeczywistości taki trójkąt jednak istnieje. Kilkoro umizgujących się kandydatów do tego grona może jednak ten trójkąt zniweczyć.
Tak się zapętlili, że trudno zgadnąć, jakie będą ich dalsze losy. Coś mi się wydaje, że skończą wielką eksplozją... A umizgujący się dostaną rykoszetem. :D
tyko w tokio
https://www.publixo.com/text/0/t/37943/title/Osiol_i_krowa
tu se czytej komenta
No i czytałam Twój wierszyk. Każdemu przypiąłeś łatkę i pewnie zadowolony jesteś z siebie.
W moim przypadku jak już, to nie rządzić, a korzystać, i nie z podwórka, a z lasu... Ot co! A "ze piórka" kontent jestem, bo to prezent od moje kochanej Córki.