Text 69 of 97 from volume: Satyriady
Author | |
Genre | poetry |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2021-07-14 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 909 |
Minister MEN-u wydał orędzie,
że uczennicom cnót wnet przybędzie.
Lepiej by zaczął od swoich w rządzie
(tam, gdzie nepotyzm, w bród krewnych w rodzie).
Chyba że za wzór niewieściej cnoty
stawia Martusię i jej ciągoty.
ratings: perfect / excellent
A ty, Narodzie, buzię w kłódkę i masz nas słuchać. No!
ratings: perfect / excellent
do cnót, jakie wciąż ma Krycha.
Janko, masz je niezbadane? ;)
ratings: perfect / excellent
Art. 127. § 1. Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie części obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, podejmuje w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 10, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia wolności.
§ 1.
Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.
§ 2.
Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.
§ 3.
Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.
I to nadejdzie. Potrwa krócej lub dłużej, ale poczekam. Myślę, że tivi-relacje z rozprawy w sądzie będą miały rekordową oglądalność...
Jednak w tym przypadku jestem małym optymistą. Znając życie polityczne.
Jako przestroga dlka oprzyszłych rządzących, czym kończy się w naszej już części Europy, wcześniej czy później, chętka na dyktaturkę.
ratings: good / good
To bratanica znanego prezesa...