Author | |
Genre | common life |
Form | prose |
Date added | 2021-11-30 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 715 |
- Ale czemu, na Boga, ty tak dużo jesz?!
- Muszę odreagować, - odparł prywaciarz. - To jakiś koszmar.
I przez całą noc chodził po swych pokojach, gdzie samych oddzielnych pomieszczeń dla garderoby było aż osiem, i non-stop tak długo jadł, aż zjadł wszystko. Był naprawdę przerażony.
Następnego dnia zdał pół swego sklepu pod handel artykułami papierniczymi. Odtąd w jednej witrynie mieściły się krawaty, damskie pludry oraz szelki, w drugiej zaś na dwóch żyłkach wisiał ogromny żółty ołówek.
Później nastały czasy jeszcze bardziej nieprzewidywalne, i w sklepie pojawił się trzeci współwłaściciel - zegarmistrz, który swoje rządy zaczął od tego, że przesunął na wystawie wielką żółtą kredkę na bok i połowę okna zapełnił stojącym zegarem z wykonaną w bronzie postacią Psyche, tyle że bez jednej strzałki - tej wskazującej minuty. Od teraz vis-a-vis naszego kupca galanteryjnego, który już nie przestawał ironicznie się uśmiechać, siedział za ladą oprócz wstrętnego właściciela sklepu z papeterią także zegarmistrz z wetkniętą do jednego oka czarną lupą.
Jeszcze dwakroć nawiedziło go podobne nieszczęście. To dlatego do jego magazynu z galanterią wprowadził się natychmiast hydraulik, który już pierwszego dnia zapalił w witrynie jakiś prymus spawalniczy, oraz bardzo dziwny kupiec, który uznał, że właśnie w bieżącym, 1930. roku po Chrystusie ludność Czarnomorska tłumnie rzuci się na jego jakżeż chodliwy towar - nakrochmalone kołnierzyki.
Odtąd zawsze przedtem tak dumna, spokojna wywieszka handlarza bielizną nabrała paskudnego wyglądu.
Zresztą spójrzcie, szanowni Państwo, na to sami.
..................................................................................
$
$
$ H A N D E L
$
$ galanteryjnymi towarami przemysłu tekstylnego
$
$ B. K U L T U R T R I G E R
$
$..................................................................................
...................................................................................
%
% N A P R A W A Z E G A R Ó W
% B. Paweł Bourie
%
% OPTIKUS-ROPIEŃ
%
%...............................................................................
...................................................................................
X
X *ARTYKUŁY KANCELARYJNE*
X
X wszystko co potrzebne tak dla rysownika
X jak i dla sowieckiego biuralisty
X
X LEW SOKOŁOWSKI
X..................................................................................
..................................................................................
- R E M O N T
- rur zlewów łazienek i wc
- M. N. FANACIUK
.................................................................................
.................................................................................
SPECJALISTA
od krochmalenia kołnierzyków
prosto z Leningradu
CARL PAVIAAINEN
.................................................................................
1931