Author | |
Genre | textbook |
Form | prose |
Date added | 2022-04-08 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 511 |
KURCZAK FASZEROWANY GRZYBAMI I RYŻEM
Składniki: na 1 kg kurczaka 60 g suszonych grzybów, 3/4 szklanki ryżu, 2 jajka, 3,5 łyżki masła, natka pietruszki, sól i pieprz do smaku.
Przygotowanie farszu: zamoczone na noc w zimnej wodzie grzyby następnego dnia ugotować do miękkości, osączyć (wywaru z nich nie wylewamy!), drobno je posiekać, lekko obsmażyć na patelni, przełożyć do miski, posypać solą i pieprzem, dodać masło, jaja oraz drobno posiekaną natkę pietruszki. W międzyczasie na wywarze z grzybów ugotować ryż i, kiedy przestygnie, dodać go do masy grzybowej w misce. Wszystko starannie wymieszać.
Umytego całego kurczaka nafaszerować tym nadzieniem, posolić, przełożyć go do brytfanny, nasmarować masłem i, co 5-6 min. polewając go sosem z pieczenia, piec w piekarniku, aż pojawi się rumiana skórka.
Podawać polanego masłem i posypanego drobno posiekaną natką pietruszki.
GĘŚ Z JABŁKAMI
Składniki: na 1 tuszkę gęsi 1 kg słodkokwaśnych jabłek, sól, pieprz, majeranek.
Wypatroszoną gęś napełnić obierkami z jabłek (skórkami), posolić, popieprzyć, obłożyć umytymi jabłkami, posypać majerankiem i piec w piekarniku aż do miękkości, często ją polewając sosem z pieczenia. Kiedy będzie gotowa, obierki wyrzucić, tuszkę podzielić na porcje i serwować z /polanymi sosem z pieczenia/ ziemniakami i upieczonymi jabłkami na gorąco.
GOTOWANY KRÓLIK SMAŻONY
Składniki: na 1 kg królika 1 jajko, 2,5 łyżki bułki tartej, po pół korzenia marchwi i pietruszki, pół cebuli, 2,5 łyżki tłuszczu do smażenia, 1 łyżka masła.
Umytą tuszkę królika poćwiartować na porcje, wrzucać je na wrzącą wodę, dodać pocięte na duże kawałki marchew i pietruszkę oraz cebulę i gotować mięso aż do miękkości. Przed końcem bulion posolić. Mięso wyjąć i przestudzić.
Ugotowane porcje królika zamoczyć w rozbełtanym jajku, obtoczyć w bułce tartej i obsmażyć na patelni na tłuszczu, aż się zarumienią.
Podawać z ziemniaczanym puree.