Author | |
Genre | popular science |
Form | article / essay |
Date added | 2022-09-26 |
Linguistic correctness | - no ratings - |
Text quality | - no ratings - |
Views | 845 |
Nowe światło na II Wojnę Światową ( bez korekty)
Nie!
Nasza świadomość na temat II Wojny Światowej NIE jest wystarczająca,- a być może nawet całkowicie mylna ?
Niedawno odkryliśmy, że to komunizm był bardziej krwiożerczy niż nazizm Hitlera i Niemców.
Takie odkrycie!? Co nie dotarło do wielu, a do tych, co dotarło- niewielu wstrząsnęło.
A przecież zupełnie odwróciło ,, kota ogonem”
Mało tego dowiadujemy się choćby z J. Mackiewicza, że pod niemiecką okupacją życie toczyło się całkiem normalnie, oczywiście poza wielkimi miastami i reakcjami na wszelakie sabotaże. Oczywiście też, mamy falę terroru, już od pierwszych godzin wojny i eliminację elementu patriotycznego- Polskiego, Jednak komunizm w niczym nie ustępował,- jak nie przewyższał. Jakkolwiek by nie oceniać,- za Sowietów nic nie było, poza głodem i przerażeniem, zaś za Niemca rolnik i robotnik mógł żyć prawie normalnie.
Zastanawia mnie jednak ta zbrodnicza postawa Niemców wobec Polaków? Dlaczego aż tak? Czym, to było spowodowane? Czy aby tylko tą germańską wyższością? A może zemstą i niemocą na obce wpływy?
To teraz postaram się wytłumaczyć terror – o ile to w ogóle możliwe.
A temat wydaje się ciekawy i to mocno. Bo dlaczego niby Polacy nie mieliby iść przeciwko Sowietom razem z Niemcami,- jak spora część pozostałej Europy? - Oczywiście Polacy byli dumni, ta sprawa z czerwonym dywanem dla Becka, lojalność sojusznicza itp.
A co na to dostępne opinie z tamtych czasów? -Król Rumunii jak i Mussolini mieli się wypowiadać – biedna a w domyśle głupia Polska ( w kontekście głównie (Becka), i były to bez wątpienia opinie pełne troski i konsternacji i nie nacechowane stronnictwem politycznym. Można mniemać, że już wówczas analizy strategiczne wielu państw opiniowały dość trafnie stosunek sił oraz kreację posunięć politycznych. Zapewne dość życzliwy stosunek Niemiec do Polski w 38/39r. był rozczarowujący po wizycie Becka – 6 kwietnia 39 roku . Bo układ Ribbentrop –Mołotow został zawarty aż 23 sierpnia czyli tuż przed wojną! Co sugeruje szybką zmianę planów itp.
Ja w uszach słyszę.- Taką hipotetyczną rozmowę:
,,Przecież Rosjanie waszych mordują! Dlaczego nie reagujecie? Z informacji Niemieckiego wywiadu wynika, że w 37r. zamordowali ponad sto tysięcy waszych!. Wiemy też, że w wyniku głodu na Ukrainie zginęło kilka milionów ludzi, z czego waszych, co najmniej było kilkaset tysięcy!”
Pozostaje pytanie czy Polacy dysponowali takimi danymi? Oczywiście, że tak – bo mieli doskonały wywiad na wschodzie -! Dlaczego mordy z 37 roku jak i hekatomba wielkiego głodu były zatajone przed Polskim społeczeństwem?
A może dlatego bo eksperyment sowiecki był sponsorowany i wspierany na zachodzie? A może należy zacząć oskarżać zachód o współudział w ludobójstwie Rosjan i po części Polaków?
I w tym oto kontekście II W.Ś – wszystko zaczyna być relatywne a nawet mocno sprzeczne. Wychodzi na to żę Rzeczypospolita była narzędziem w rękach zachodu? Właśnie była – pokazał to wrzesień 39 jak i Powstanie Warszawskie opóźniające marsz Ruskich, co skutkowało zajęciem Niemiec Zachodnich przez Amerykanów i Anglików i o to chodziło.
Wobec tego jak było naprawdę? A może to faszyzm był też przeciwwagą dla zwyrodniałego komunizmu? -Może tylko okazją na ekspansję terytorialną !
A nami -tylko się posłużono, kładąc na ołtarzu obłudy kilka milionów istnień tego godnego choć naiwnego narodu!
... "godnego, choć naiwnego narodu" - piszesz Rozarze. Otóż pewien znany etnograf zjeździł w swoim czasie Europę tworząc materiał porównawczy na temat życia najniższych warstw społecznych. Opisuje w nim chłopstwo polskie jako wynędzniałe istoty przypominające i zachowujace się jak zwierzęta. Polski chłop słaniał się na nogach, był wycieńczony, wychudzony, zapuszczony i śmierdział bardziej niż zapuszczony dworski wychodek. A chłopka... cóż - bezzębna maszynka do produkcji chłopstwa. Sytuacja chłopów była w Polsce najgorsza w całej Europie. Nie dziwota, że dwory i służba chłopów się zwyczajnie dziwili, a słowo "cham" oznaczające chłopa zostało z nami do dziś, lecz znaczy zupełnie coś innego. Chłop nie był chamski w dzisiejszym rozumieniu. Chłop był wyniszczony. Tak bardzo, że pogarda należna ciemnocie została z nami do dziś w odniesieniu do klasy społecznej. Ale dziś to już bzdura. Polski chłop jest dzisiaj Europejczykiem, zaś ciemnota rozsiana jest po obszarze całej Rzeczpospolitej.
Ciemnotę skupia się i zarządza nią za pomocą symboli, znaczków skreślonych ludzką ręką, którym nadaje się magiczną moc. Staje się ona wówczas bezkształtną masą, którą włada Dyspozytor lub Kolektyw. I zaczynają dziać się cuda. Ciemnota zamienia się w mięso przepuszczane przez maszynkę do mielenia dla obrony symboli i tworzenia tarczy przeciwko wyimaginowanym wrogom.
Potem ciemnota wydaje na świat straceńca, bo tylko ona moze wydać na świat kogoś, kto potrafi mówić językiem ciemnoty i skruszyć ciemność. A potem kończy na stosie, bo ciemnota cierpi od nadmiaru światła.
Oto koło fortuny, które się toczy od tysięcy lat, przez Egipt, basen morza śródziemnego, Rzym, Europę, Azję, Ameryki i Afrykę. Nie omija Polski, która znajduje się w samym środku rozgrywek pomiędzy GODNYMI i
Ciekawi mnie z którego okresu jest ta opinia o polskich chłopach ?
Świętochowski Aleksander też opisywał.
Ale byli też kułacy, którzy wynajmowali innych chłopów, żeby szli za nich odrabiać pańszczyznę.
Co do powiązania źródeł niemieckiego faszyzmu z komunizmem to podobnie odważna hipoteza. Otóż nie. Wyrósł jako przejaw buntu przeciwko upokorzeniu po przegranej wojnie. Francuzi (i nie tylko) go mocno podlewali.
Leo - O ile z wrześniem nie mam wątpliwości co do posłużeniem się Polską, tak z Powstaniem Warszawskim jest pewien kłopot ..... oczywiście to tylko hipoteza ..... jednak wiele wskazuje na taki scenariusz. W tym kontekście brakuje archiwów AK, oraz CCCP i UK lub USA.
Świat jakby milczał w takich sprawach dość konsekwentnie i wymownie :-))).
Wiemy jednak że AK było mocno podporządkowane UK. - wszystkie meldunki z Lublina szły najpierw do Londynu a potem do sztabu głównego AK w Polsce .
państwo - Kościół - komuniści
rzucają słynne rozmowy ojca dominikanina, Frei Betto z Fidelem Castro
(patrz książka "Fidel i religia. Rozmowy z Bratem Betto" Instytut Wydawniczy PAX Warszawa 1986)
Niby to rzecz o Kubie - i szerzej o Ameryce - ale perspektywa spojrzenia bardzo pouczająca
Zatem czy teraz pokazują prawdę - oczywiście że nie.
To nadal zwycięscy tej wojny piszą historię .
Gdy historię zaczęli pisać Niemcy to powyłaziły Katynie i Charkowy ......
A my Polacy spośród całej Europy mamy najwięcej wiedzy o tym co było - i pozostanie to jeszcze w nas długo.