Author | |
Genre | philosophy |
Form | article / essay |
Date added | 2023-05-17 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 451 |
W swoim poetyckim i religijnym `Dzienniku`, Paul Claudel napisał pewnego dnia: `Nie pasuję już do tego świata` Co miał na myśli?
Nie wiem, może tęsknił do lepszego świata, lub nudził się w otoczeniu mniej inteligentnych ludzi, a może chodziło mu o świat bardziej czysty moralnie.Takie marzenie o świecie idealnym, zaspakaja religia, bo chociaż Biblia jest adresowana do nas grzesznych ludzi, to jednak pokazuje, że jest realne i możliwe by ludzie byli lepsi. Wystarczy, że będą działać w pewnych granicach, granicach zakreślonych przykazaniami Bożymi. Najważniejsze przykazanie to przykazanie miłości, bo zawiera w sobie wszystkie inne przykazania.
Claudel pracował jako dyplomata i pisze, że modli się za swoimi petentami. Czy to nie wzrusza? Pamiętnik Claudela pokazuje nam wewnętrzne rozdarcie jakie jest udziałem Claudela i każdego, kto chce być lepszym człowiekiem, ale jak to zrobić by być cierpliwym ,uprzejmym, kiedy nasza wrodzona ułomność powoduje, że jesteśmy gburami i dobrze, że nie mamy w ręku broni. Zachwyt nad Biblią jaki prezentuje Claudel, podziela wielu ludzi. Bo chcemy lepszego świata , gdzie nie będzie wojen, gdzie ludzie będą żyć pokojowo i szanować się wzajemnie. Pismo Święte roztacza taką wizję Nowego Systemu gdzie nie będzie już cierpień i śmierci - Objawienie 21:3,4 a Królem, będzie pokojowo usposobiony Jezus. To obietnica Boga.
ratings: perfect / excellent
WOBEC ŚWIATA
oraz
WOBEC SAMEGO SIEBIE
uniemożliwia tego świata "naprawianie"
Bo/ponieważ/albowiem
warunkiem elementarnym tej naprawy
JEST
generalny autoremont samego siebie
Tymczasem Biblia aż kipi od przemocy, zawiści, nietolerancji i co najmniej dziwnie pojmowanej sprawiedliwości.
Z Autorem czy Autorką zgadzam się z tym, że zachwyt nad Biblią podziela wielu ludzi. A ilu z nich ją przeczytało?