Author | |
Genre | prose poetry |
Form | poem / poetic tale |
Date added | 2024-01-17 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 362 |
Niejaki Tadeusz Rejtan
dnia 21 kwietnia 1773
swym zachowaniem w Sejmie
wzbudził ogólne zgorszenie
Znamienici panowie
oraz ich dostojne panie
spoglądali z niesmakiem
na leżącego imć posła
z ziemi Nowogródzkiej
A powinien wypalić
jako człek świadomy
Polińskiemu prosto między oczy
Zaś Branickiemu rozpruć gardło
po kości by już nie odratowali
Dałby przykład dla innych
i przestrogę łotrom
A tak poszły w niewolę pokolenia
truchtem na Sybir
Jestem pełen podziwu i uznania dla Posła Grzegorza Brauna za odwagę i wielkie świadectwo patriotyzmu, elokwencji i determinacji. Dosłownie miażdzy postawione mu zarzuty. Zarazem z obrzydzeniem patrzę na resztę zastraszonych lub uwikłanych w zdradę przeciwko Polsce posłom z łaski, niestety ślepego/zmanipulowanego narodu.
W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej nie ma prawa być OBCYCH symboli ,- religijnych, narodowych ani państwowych.
W Sejmie Rzeczypospolitej Polski nie ma prawa odbywać się OBCYCH uroczystości religijnych ,narodowych ani państwowych.
ratings: perfect / excellent
polską niepodległość!
W tym wielkim kontekście
dzisiaj
w dotowanej, wolnej i w pełni suwerennej Polsce
szarpiący się w Sejmie
ze słabą kobietą
odleciany w surreal Braun z gaśnicą p.poż.
?!
Wszystko tutaj nie trzyma się żadnych cywilizowanych standardów.
Niedopuszczalne w przestrzeni publicznej szczucie
wypalić prosto między oczy
rozpruć gardło po kości
(patrz wszystko)
dyskwalifikuje ten produkt po bandzie
Do rady miasta Wrocławia startuje w 2010 r.
do urzędu prezydenta RP (w 2015 r.)
do fotela prezydenta miasta w Gdańsku (w 2019)
i
na stanowisko prezydenta miasta Rzeszowa (w 2021)
,jak to widzimy, startował wystarczająco wiele razy.
Pytanie
C O kieruje człowiekiem, który - na stare lata łamiąc wszelkie społeczne normy zachowania - tak wytrwale pcha się do władzy, wielkiej kasy i zaszczytów?
Zabawne, że mocarstwa rozbiorowe doceniły jego poświęcenie i nie domagały się egzekwowania kary.Po prostu ten człowiek nie mógł przeżyć sprzedajności i tchórzostwa posłów. Przecież było postanowione, że mieli uchwalić rozbiór.
Niech nam to uświadomi,kogo wybieraliśmy do sejmu: karierowiczów i ludzi gotowych się sprzedać za poselską dietę.Natomiast niewiele jet takich, którym naprawdę zależy na dobru naszego kraju.
Masz bielmo na oczach ?
Trochę uczciwości proszę - i nie uleganie medialnym przekazom.
Proszę jeszcze raz oglądnąć .
Rejtan powinien zabijać czyli być skutecznym jak Braun.
A ty też to będziesz miał,
Gdy przekroczysz latka,
Chciałżeś, czy nie chciał
;(
TO, CO WIDZISZ, WIDZISZ WYŁĄCZNIE PRZEZ SWOJE SOCZEWKI.
Trudno, żeby zróżnicowani, jak Bóg przykazał, Polacy patrzyli
P a n a, szan. Autorze
/nie piliśmy wszak bruderszaftu/
oczami
TAK
CZY
NIE
??
Obecnie też tak mamy,-że ci ministrowie , posłowie to ktoś szczególny ? - a to ................ i ch mać :-)
Pani Emilio - to babsko podlazło pod gaśnicę na linię strzału. Nawet w tym łajdackim (prokuratorskim) oskarżeniu tego nie ma .
A kopało to babsko posła czy nie ? Tak czy nie ? TAAAAAAAAAK do cholery ! Widać jak wół - powinna być oskarżona i siedzieć za czynną napaść na posła !
No i nie była posłanką tylko jest lekarzem która brała czynny udział w namawianiu Polaków do szczepienia ( jak się okazało szczepionką która nic nie dawała tylko ewentualnie szkodziła. Dla mnie to osoba do szczętu ohydna .
Moje szkiełko i oko jest precyzyjne i wnikliwe.... jak mało kogo - dlatego twierdzę że Poseł Braun to wielki mąż stanu który stoi wysoko ponad tą zgrają kundli .
Proszę prześledzić jego interwencje poselskie - i się pokłonić .
To babsko non stop trzymało posła za ramię i puściło długo po zdarzeniu.
Chyba wyjaśniłem sytuację ?
Rejtan położyłby się raczej na sejmowym korytarzu i rozdarł koszulę, krzycząc:"po moim trupie!" w czasach, kiedy działało jeszcze liberum veto.
https://www.youtube.com/watch?v=Bw9B30PTFkw
Widocznie gdzieś w pamięci pozostało nazwisko.