Go to commentsNienawiść niejedno ma imię
Text 89 of 87 from volume: Różne
Author
Genremystery & crime
Formprose
Date added2024-10-27
Linguistic correctness
Text quality
Views75


Godzina 10.30 Gabinet dyrektorki. Ktoś puka.

- Proszę – usłyszała zniecierpliwiony głos za drzwiami. Nacisnęła klamkę i otworzyła gwałtownie drzwi.

Za biurkiem siedziała otyła kobieta z kucykiem na czubku głowy i w okularach na nosie.

- Co tam?- zapytała z nieukrywaną złością.

Kobieta podeszła bardzo blisko nieomal dotykając brzuchem biurka, wyciągnęła z torebki małą berettę z tłumikiem ukrytą w zielonym segregatorze.

Dyrektorka patrzyła na nią pytająco. Zapomniałaś czegoś?

Tola odpowiedziała prawie niesłyszalnie ruchem ust – tak.

Przekręciła segregator i wycelowała prosto w białą różę na kwiecistej sukience. Rozległo się ciche kliknięcie i kwiecista sukienka szybko poczerwieniała. Zdążyła jeszcze zobaczyć zdumione oczy swojej oprawczyni nim odwróciła głowę. Schowała broń na powrót do segregatora, a, ten do torby i uciekła. Za drzwiami odetchnęła głęboko i ruszyła nieśpiesznie. Po drodze uśmiechnęła się do przechodzącej korytarzem pani Madzi.

Przepraszam, śpieszę się - uprzedziła jej pytanie. Mam wizytę u lekarza.

Zatrzasnęła drzwi wyjściowe i wsiadła od razu do samochodu zaparkowanego na chodniku. Miała mało czasu.

Samolot odlatywał za dwie godziny.




  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wciągająca proza, chciałoby się czytać dalej...
avatar
Jakie imię ma taka nienawiść, która przybiera postać Wszechmogącego, Pana Życia i Śmierci?
avatar
Gruszka, dzięki, wcięło mi razem ze starym laptopem większą część. Może to i dobrze.


Belino, dzięki, rozumiem, że nienawiść to ona, która sama wymierza sprawiedliwość. Bohaterka mam na imię Tola.
avatar
Poprawka: ma*
© 2010-2016 by Creative Media