Go to commentsCzy wam też wykrzywia twarz ?
Text 255 of 251 from volume: Znak czasu
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2024-11-27
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views40

ApplebaumTokarczuk Holand

Trudno o bardziej niegodziwe kobiety  niźli owe .

One to mają jedną cechę wspólną - są ze wszechmiar antypolskie i na pewno nie sposób nazwać je Polkami po wcześniejszych wypowiedziach. -Polecam sie zainteresować .


To im UMSC - Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie przyznał

doktoraty honoris causa. Oczywiście były protesty i babska musiały wychodzić bocznymi drzwiami . Zdążyły jednak skomętować protesty w sposób dla siebie stosowny - czyli cynizm i obłuda .


Nie wiem czy to wydarzenie miało charakter prowokacji , czy było faktycznym aktem uznania - oczywiście w ramach jakiegoś obłędnego do bólu  poddaństwa ?


Zwracam się do Was moi drodzy tu na Publixo o opinie. Dla mnie to obłęd , szaleństwo , urąganie naszej godności w sposób bezczelny i prostacki . Niezależnie od poglądów, wszyscy tu mają jako- taką świadomość historyczną i dumę z postawy naszych przodków i bezsprzecznie mierzi nas propaganda o współudziale Polaków w Holokauście.

Narracja ta ma swoja historię i widać niezwykle wyraźnie kreację tego procesu. Od obrzydliwego ,,malowanego ptaka ,, Kosińskiego ( przybrane nazwisko naprawdę  nazywał się Lewinkopf) poprzez sprawę Jedwabnego , obrzydliwe antypolskie filmy  po tą równie obrzydliwą chucpę .

Powiedzcie czy tylko mnie serce boli  - czy Wam też z obrzydzenia wykrzywia twarz ?

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ja z kolei czytam z przerażeniem te Twoje teksty - osoby, która uważa się za prawdziwego, polskiego patriotę. Nic bardziej mylnego - w owym "picpatriotyzmie" możesz zapewne jednoczyć się z Jarosławem Kaczyńskim i jemu podobnymi.

PS - "skomętować" piszemy jednak w .. polskim języku nieco inaczej - "skomentować"
avatar
Fakt - te skome...- pisałem w emocjach .
Ale co ma Kaczyński do tego ?
Nic w sprawie antypolskiego bełkotu nie zrobił i kłania się Żydom jak PO - nie ma różnicy.
Mamy jednak do czynienia z procesem paskudnym -Plują ci w twarz Dobromirze a ty puszczasz płytę którą piorą mózgi obu stronom .
avatar
Wszystkie cywilne unijne uczelnie wyższe - w tym cytowany w tekście uniwersytet lubelski - są instytucjami au-to-no-micz-ny-mi.

Historia autonomii ośrodków akademickich sięga czasów

U W A G A

Oświecenia
avatar
Autonomiczność - dobre słowo ale brzmi naprawdę śmiesznie - jak sowiecka gazeta ,,Prawda,,

To autonomiczność obecnie jest towarem coraz bardziej deficytowym a nawet bym powiedział super luksusowym.
Nie ma już nic autonomicznego - naprawdę nic.

JEST jedna słuszna droga którą należy podążać(tak jak UMCS)- reszta to faszyści, naziści , foliarze i mohery.

Nawet władze kościelne poza naprawdę nielicznymi wyjątkami są zależne i idą z nurtem nowej czerwieni.

Zostały tylko nieliczne autonomiczne wyspy i na sto procent nie sa nimi uczelnie - finansowane przez państwo.
avatar
To m.in. w ramach tej właśnie autonomii na terenie uczelni Paryża, peerelowskiego Uniwersytetu Warszawskiego i praskich środowisk akademickich /w Czechosłowacji/ wiosną 1968
r. doszło do fali studenckich protestów
avatar
Represje, jakie spotkały protestujących studentów ze strony milicji/policji

P O Z A murami ich alma mater,

to dowód wprost na to, że to przede wszystkim uniwersytety /niezależnie od panującego ustroju/ były, są - i będą - ostoją szeroko rozumianej intelektualnej niezależności
avatar
Wszelakie protesty w tym te z 68 roku jak i Poznań , Ursus Gdańsk itp. miały inspirację w stosownym urzędzie. Taka opinię usłyszałem dobre 30 lat temu z ust byłego ambasadora USA. Twierdził że w systemie tak mocno kontrolowanym jak blok wschodni nic nie jest spontaniczne i oddolne. Po przypadku Wałęsy - zrozumiałem te realia. Władza panowała nad wszystkim totalnie - dopiero lata osiemdziesiąte wyzwoliły autentyczne pewne niezależne kręgi ludzi, zwalczane zawzięcie przez Wałęsę obstawionego od Ado Z ubekami. Kiedyś pisałem- śpiewałem że ,, w gabinetach z gwiazdą czerwoną duszę społeczną już określono,, Ale to jeden aspekt sprawy - wszelaka niezależność na uczelniach i tak jest oddolna - nawet ta inspirowana przez agentów UB - A te wyróżnienia o których piszę to nic innego jak sprawa władz . Patrząc na medialne przekazy sprawa miała wyraźnie wyraz prowokacyjny - taki temat zastępczy. Możliwe że biorą obecnie jakąś pożyczkę , sprzedają coś albo uchwalają kataster . A ja sie dałem wciągnąć - nadal jestem naiwny :-)
© 2010-2016 by Creative Media