Author | |
Genre | biography & memoirs |
Form | prose |
Date added | 2013-04-01 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2342 |
Wielkanoc. Zmartwychwstanie. Wstanie z martwych. Odrodzenie ducha w innym ciele. Duch nie umiera, nie znika, umiejscawia się w nowym ciele. Nowy człowiek wie wszystko (z przeszłych być), musi tylko przypomnieć sobie o tym. Dlatego jestem przeciwna np. aborcji, karze śmierci. Nie wiem kim - czym jest Bóg. Wiarą? Nadzieją? Miłością? Zbiorem zasad etycznych?
Dekalog żydowski zakazuje czcić symbole - obrazki, krzyże, figurki itp. To właśnie jest najważniejsze dla tzw. katolików. Odrzuciłam to tak jak Ty. Ateista? Bzdura. Wierzysz w Siebie, stworzonego na obraz i podobieństwo Boga. Jesteś człowiekiem wierzącym ale nie w symbole a idee. Silnym wewnętrznie, uczciwym przed sobą samym. Czasem pogubionym ale szukającym swojej drogi. Pamiętasz ostatnie słowa `Lalki` Prusa? Czytałeś ? `Non omnis moriar`. Nie wszystek umrę. Zmiana stanu skupienia dotyczy tylko ciała. Reszta przetrwa. Wszystko to co jest w duszy. Dążenie do doskonałości ( te słowa usłyszałam od Ciebie bardzo wcześnie - są również moje, dlatego...) to chyba odrzucanie tego co uwiera, hamuje - z poprzednich żyć. Trzeba tylko przypomnieć sobie, możliwie wcześniej, mieć czas na `rozebranie` problemu na czynniki pierwsze, przeanalizowanie - przyjęcie lub odrzucenie. Poznanie siebie.
ratings: very good / very good
ratings: very good / very good
Serdecznie pozdrawiam autorkę...
ratings: perfect / excellent
TO WIELKA NOC