Autor | |
Gatunek | popularnonaukowe |
Forma | artykuł / esej |
Data dodania | 2018-03-01 |
Poprawność językowa | - brak ocen - |
Poziom literacki | - brak ocen - |
Wyświetleń | 1364 |
`I poczęła Bilha, i urodziła Jakubowi syna` Czyli i rozpoczął się proces rozradzania się i ukończony został proces rozradzania się, i urodziła Bilha, niewolnica i służąca Racheli syna - potomka z Bilhy, niewolnicy i służącej Racheli `A Rachela rzekła: Oddał mi Bóg sprawiedliwość i wysłuchał głosu mego, i dał mi syna; dlatego nazwała go Dan` Czyli a Rachela rzekła: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów: Oddal Racheli Bóg sprawiedliwość, bo była kochana i miała dar bycia kochaną, a wysłuchał głosu Racheli Jakub i obcował z Bilhą, niewolnicą i służącą Racheli. I poczęła Bilha i urodziła Jakubowi syna - potomka z Bilhy, niewolnicy i służącej Racheli; dlatego nazwała go Dan, bo oddał Racheli Bóg Wszechmogący sprawiedliwość, a wysłuchał głosu Racheli Jakub `A Bilha, służąca, poczęła ponownie i urodziła Jakubowi drugiego syna` Czyli a u Bilhy, służącej i niewolnicy Racheli ponownie rozpoczął się proces rozradzania się i ukończony został proces rozradzania się ponownym urodzeniem Jakubowi drugiego syna - potomka z Bilhy, służącej i niewolnicy Racheli `Rachela zaś rzekła: Nadludzkie boje stoczyłam z siostrą moją i zwyciężyłam; i nazwała go Naftali` Czyli Rachela natomiast rzekła: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów: Nadludzkie boje, bo ze sprawiedliwością Boga Wszechmogącego stoczyła Rachela z siostrą swoją Leą, i zwyciężyła Lea, bo urodziła Jakubowi - potomków danych od Boga Wszechmogącego i nazwał potomka z Bilhy, służącej i niewolnicy swej Naftali, bo nadludzkie boje ze sprawiedliwością Boga Wszechmogącego stoczyła Rachela z siostrą swoją Leą `A Lea widząc, że przestała rodzić, wzięła Zylpę, służącą swoją, i dała ją Jakubowi za żonę ` Czyli a Lea widząc, że przestała rodzić Jakubowi dzieci - potomków danych od Boga Wszechmogącego, wzięła Zylpę, służącą swoją i dała ją Jakubowi za żonę `Zylpa zaś, służąca Lei, urodziła Jakubowi syna` Czyli Zylpa natomiast służąca Lei, urodziła Jakubowi syna - potomka z Zylpy, służącej Lei `I rzekła Lea: Na pomyślność ! I nazwała go Gad` Czyli i rzekła: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Lei: Na pomyślność ! I dlatego nazwała syna - potomka z Zylpy, służącej swej, Gad, bo według myśli Lei (Rdz.30,5-11)