Autor | |
Gatunek | biografia / pamiętnik |
Forma | proza |
Data dodania | 2012-04-15 |
Poprawność językowa | |
Poziom literacki | |
Wyświetleń | 2871 |
... I kiedy tam byłam świat inaczej wyglądał. Panie Doktorze ! Och, Panie Doktorze ! Doktorze... Ja nie chciałam wracać ! Ja się bałam myśleć wtedy. Doktorze... Andrzeju nadal się boję ! Patrz jak dłoń mi drży. Tak się boje !
Tam było tak bezpiecznie. Jakby mnie ktoś przytulał. A wróciłam tutaj i znów mnie ktoś gwałci. Czuje te oślizgłe cuchnące dłonie na swoim pępku. Panie Magistrze niech Pan mnie nie karci za to, że żyć się tutaj boję. Panie Andrzeju popatrz w moje oczy ! Są tak wielko-źrenicowo przerażone ! Patrz ! Błagam spójrz jak się boje siedzieć koło rzeczywistego Ciebie !
Patrz Idioto ograniczony ! Rzygam tym światem. Nie chce wyglądać i czuć się jak Ty. Żyć w pełnej iluzji o doskonałości rzeczywistości. Pierdole doskonałość tego miejsca. Pierdolę Pana nauki. Pierdolę Pana... Za przeproszeniem - nie pierdoliłabym gdybym nie musiała. Muszę Andrzeju.
Przysięgam że wole jebać się z samą sobą niż z tym światem ! Choć jestem bardziej niezrozumiała niż Wy Wszyscy razem wzięci - wolę swoje nieporozumienie niż słuchać Waszego !
Ograniczona banda skurwysynów którzy nie mają za grosz wyobraźni !
Chęć życia ?
Idioto ! Kretynie ! Nie mów mi o chęci życia i o Jego sensie gdy sam się gubisz ! Ja znam cel swojego świata. Pozostanę w nim wierna mym przekonaniom. Bezpieczna. Zabezpieczona przed Twoim i Waszym zakłamaniem.
Panie Doktorze Andrzeju... Żyj dalej w swojej iluzji rzeczywistości.
ja wracam do świata mojego umysłu.
pd
oceny: słabe / przeciętne
Ale najsłabszym elementem tego rzekomo literackiego tekstu jest interpunkcja. Nie sposób wymienić wszystkie błędy, gdyż jest ich kilkanaście, więc wskażę tylko niektóre słowa, przed którymi przecinki powinny być: jak (jeżeli to nie jest porównanie), gdybym, gdy, który, że.
A stwierdzenie(wersja oryginalna): "Przysięgam że wole jebać sie z samą sobą niż z tym światem !" niech pozostanie autorskim wyborem.
Nie rozumiem też pojęcia "wielko-źrenicowo", ale obojętnie, co by ono znaczyło, na pewno należało napisać "wielkoźrenicowo"
Mimo wszystko dzięki za opinie.
oceny: do przyjęcia / przeciętne
Ten utwór to jeden wielki krzyk. Dobrze, że krzyczysz. Czasami tak trzeba. To oczyszcza i pomaga. Ale krzyczeć można też kulturalnie. Skutek byłby o wiele większy.
Odnośnie poprawności językowej to w całej rozciągłości zgadzam się z Janko. Na tym polu jest wiele do zrobienia.
oceny: do przyjęcia / słabe
W tym sensie ten tekst (fragment biografii-pamiętnika) dobrze ten stan dokumentuje.
Czy to jest literatura?
Po korekcie strony graficznej jak najbardziej tak
oceny: bezbłędne / znakomite
??
Bo to JEST z całą pewnością literacki tekst na ten właśnie temat!