Text 3 of 37 from volume: wierszydełka
Author | |
Genre | humor / grotesque |
Form | epigram / limerick |
Date added | 2014-12-01 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 3728 |
Podła starucha
nie była podłotą
bo los ją doświadczał
życie ją kopało
bo była podlasta
wszystkim źle życzyła
wszystkim za złe miała
w końcu jak padlina
pod płotem skonała
ratings: perfect / very good
ratings: perfect / excellent
ratings: very good / very good
W czwartym wersie pierwszej strofy zmieniłbym na:
"gdyż była podlasta".
Znam całe mnóstwo podłuchów, podlachów, padalców, padlin i i innych na p... hutarkatów.
Wiecie, chyba mam szczęście, bo w życiu realnym nie spotkałam takiej podłoty. Co innego w necie, tu często takie indywidua spotykamy. Ale nie pomoże im żadna maska niewiniątka, tacy od razu są rozpoznawalni. Typowe, że zakładają maski pobożności od święta, a na co dzień wylewa się z nich frustracja, nienawiść i podły, parszywy charakter.
Nie żal mi takich.
Czuje się w tym wierszyku nutę nienawiści. Satysfakcję, że ktoś "zdechł pod płotem". Nawet jeśli ktoś zasłużył swoim postępowaniem na marny koniec, w obliczu śmierci nie jest to na miejscu.
Wylewając w ten sposób swoją nienawiść, stawiamy się jednocześnie w jednym szeregu z tymi, których za te podłoty uważamy.
Poza tym, nie jestem z tym porównaniem wyjątkowa. Jak ktoś ma życzenie, to odsyłam do wiersza "Padlina" Charlesa Baudelairea.
Ps. nie mam też wpływu na to, że ktoś może utożsamił się z moim wierszem.
Dziękuję, Lotto, za komentarz.
"skonać po płotem" to przenośnia, znaczy tyle co - umrzeć w samotności,będąc opuszczonym przez wszystkich. Jak wyglądają zwłoki osoby, która skonała w samotności, zwłaszcza po dłuższym czasie, do momentu ich znalezienia, chyba nie muszę opisywać.
ratings: very good / very good
a więc się nie bójmy,tylko reagujmy.
Pozdrawiam serdecznie :)
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
trąca padliną,
dziewczyno.
Będziesz staruchą,
gdy lata przeminą.