Author | |
Genre | common life |
Form | prose |
Date added | 2016-08-01 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 2124 |
Po latach przypomniała sobie zabawę z dzieciństwa. Polegała ona na semantycznej analizie imion swoich towarzyszy zabaw. Bogumił, znaczyło - Bogu miły, Bronisław to ktoś, kto broni sławy zaś Stanisław – zatrzymuje sławę.
Obserwując zachowanie swojej nowej współpracownicy, w myślach analizowała jej imię. Pierwsza cześć imienia symbolizowała pusty śmiech, jakieś nieartykułowane charczenie podczas bezdechu, zdziwienie, czy olbrzymie zaskoczenie. Osoba ta wywoływała wszystkie te odczucia u ludzi z nią obcujących. Druga część wyrazu jeszcze trafniej określała jej osobowość. Podobnie jak linka zmieniała swoje pozycje i kształty, balansowała w niebezpieczny sposób, ale nigdy nie traciła równowagi, potrafiła zawsze wyważyć w odpowiedni sposób środek ciężkości, aby nie upaść i nie poturbować się. Naciągała tę linę w życiu do granic wytrzymałości, żeby wyskoczyć na wyższą pozycję, po drodze niszcząc innych, niejednokrotnie tych, którzy podali jej pomocną dłoń. Przychodziła jej w sukurs również aparycja. Przy pierwszym zetknięciu, wzbudzała zaufanie, gdyż robiła wrażenie nieśmiałej i w pewnym stopniu nawet zagubionej. Otaczała się jakąś aurą tajemniczości, tylko długie obcowanie z nią pozwoliło stworzyć mglisty obraz jej osobowości. Zachowanie szepczuchy (osoby prowadzącej rozmowy szeptem, aby nie mieć świadków ciągle zmiennej i oportunistycznej postawy) stawiało ją zawsze na stanowisku neutralnym.
Tak, Ha-linka balansowała i pięła się w górę po szczebelkach kariery. Dzisiaj już na stanowisku, drogą zmyśleń i pomówień, usuwa wszystkich, którzy mogliby zagrozić jej pozycji.
ratings: perfect / excellent
Nic nie jest wieczne, choć się odwiecznym wydaje :)
Bardzo serdecznie :)))
Serdecznie pozdrawiam.
ratings: perfect / excellent
ratings: perfect / excellent
Charakter nasz NIE JEST pochodną imienia. Adolf źle nam się w Polsce kojarzy, ale był wielki /zapomniany/ przyrodnik i prozaik Adolf Dygasiński, był wielki przedwojenny aktor komediowy Adolf Dymsza, był znany preppers Adolf Kudliński
i cała masa innych prawdziwie świętej pamięci Adolfów.
Imię niczego nie mówi o człowieku, bo nie jest nalepką na flaszce
i każda z tych zdzir i n n e imię ma. Często tak święte jak Maria, Rita czy Sophia