Author | |
Genre | poetry |
Form | blank verse |
Date added | 2013-08-26 |
Linguistic correctness | |
Text quality | |
Views | 3854 |
Czasem zdarza mi się napisać coś poważniejszego choć liczę się, że może w tym nie być wartości literackich ani estetycznych, za co z góry przepraszam. Dlatego nazwałam ten zbór `prawie wiersze`. Inspiracją do tego co niżej publikuję, był pierwszy wiosenny i zachwycający krokus.
dziękować ci Boże nie przestaję
za każdą chwilę przeżytą i przyszłą
za każdą łzę po której dajesz ukojenie
za każdy ból po którym dajesz uzdrowienie
za każde podanie ręki w którym jest moc pojednania
za każdy uśmiech którym chcę obdarzać innych
za każdy oddech w którym jest twoje tchnienie
z pokorą chylę przed tobą czoło
ja - człowiek
twoje dzieło
które ciągle niszczę swoją wolną wolą
a które ty kochasz niezmiennie
i które ciągle próbuję zrozumieć
ratings: very good / excellent
Natomiast sądzę, że skoro w tej modlitwie zwracasz się bezpośrednio do Boga, to również zaimki odnoszące się do tegoż Boga należy pisać wielkimi literami (ci, tobą, twoje, ty). I za to minimalna obniżka oceny za poprawność językową. Ponadto trochę mnie razi, że w jednym wersie zamieszczasz dwa podobnie brzmiące słowa: oddech, tchnienie.
"Czasem lepsze jest wrogiem dobrego". Poprawiłam wszystkie zaimki na chwilę przed publikacją :)
Tak, w tym wersie, ale także w innych choć innego rodzaju, mogą razić powtórzenia. Nie potrafię jednak tego zmienić.
Czy jest dopuszczalne używanie: twego, swego, mego? Spotkałam się z ostrą krytyką i określaniem tych zaimków jako patos.
Pytam o to, bo zmieniłam w wersie - "które ciągle niszczę swą wolą" - na swoją.
Sugestię przyjmuję i poprawiam. Przyjmuję także sugestię Janko o zaimkach pisanych z dużej litery w przypadku ( i traktuję to jako wyjątek) kiedy zwracamy się bezpośrednio do Boga. Zamieniłam też miejscami dwa wersy.
dziękować Ci Boże nie przestaję
za każdą chwilę przeżytą i przyszłą
za każdą łzę po której dajesz ukojenie
za każdy ból po którym dajesz uzdrowienie
za każdy uśmiech którym chcę obdarzać innych
za każdy oddech
za każde podanie ręki
z pokorą chylę czoło
człowiek
Twoje dzieło
które ciągle niszczę wolną wolą
a które kochasz niezmiennie
i które ciągle próbuję zrozumieć
Wrócę jeszcze do zaimków pisanych wielką literą. Piszemy wielką literą tylko w listach oraz w pismach typu: dyplom, podziękowanie, pismo gratulacyjne itp., ale również w nekrologach. Wielkie litery oznaczają wyraz szacunku, uznania. Podobnie jest z Bogiem. Jeżeli piszemy go wielką literą, to zaimki odnoszące się do tegoż Boga też należy pisać wielką literą. To tyle. Pozdrawiam.
jeszcze raz dziękuję za pomoc i oceny.
Przy najbliższej okazji, jeśli pozwolicie, to zapytam Was jeszcze o metafory dopełniaczowe.
Bardzo je lubię, ale spotkałam się z negatywnymi opiniami.
Pozdrawiam :)
ratings: perfect / excellent
ja człowiek
(patrz środkowe wersy - cytat z pamięci)
Podnoszenie głowy w obliczu Najwyższego Majestatu jest dowodem skrajnej głupoty i ślepej ignorancji