City/town | Gdynia |
Date of birth | 1989-08-03 |
Registration date | 2015-07-31 |
Last visit | 2016-02-24 |
Comments | 15 |
Forum posts | 1 |
Texts added | 8 |
Jestem młodym pisarzem, który szuka swojego sposobu na odnalezienie się w świecie literatury. Zakładam konto na Publixo.com, aby nawiązać nowe znajomości, pokazać swoje teksty oraz zapoznać się z twórczością innych użytkowników. Uwielbiam książki, jedną z rzeczy, która w literaturze urzeka mnie najbardziej to fakt, że żaden człowiek nie jest w stanie przeczytać wszystkich książek albo przynajmniej wszystkich najważniejszych książek, bo tyle ich jest! Przez to każdy z nas staje się ważnym obiektem wymiany informacji, właśnie tych literackich. Mam nadzieję, że będziemy mogli poznać się i nauczyć czegoś nowego od siebie. Zapraszam do kontaktu!
Gilgotki
Warszawska Firma Wydawnicza, 2014
ISBN: 978-83-78054-62-7
Niezwykła zabawa słowem, wyszukany styl i ogromna dawka humoru – to wszystko można znaleźć w utworach Mateusza Zeniuka. Trzy odmienne gatunkowo elementy tworzą spójną całość, dzięki wypracowanemu przez autora systemowi językowemu oraz strukturze zastosowanej w utworze. „Gilgotki” stanowią pierwszą część książki i charakteryzują się ogromną dawką humoru, który wynika z historii rodu hrabiego Monteki. Utwór dramatyczny następujący po „Gilgotkach” składa się z czterech jednoaktówek, które ukazują bohaterów wplątanych w trudną rzeczywistość. Przedstawione kontrasty raz stają się elementem spajającym, a innym razem różnią bohaterów. Występujące w nim postacie reprezentują różne grupy społeczne oraz odmienne poglądy. Miniatury, które stanowią ostatnią część utworu, pod względem formy tworzą analogię do utworu „Gilgotki”. Ułożone alfabetycznie, stanowią komentarz do całości utworu.